ترندهای روز

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون ارشد مشخص شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

معاون آزمون سازمان سنجش از اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در هفته دوم شهریور ماه خبر داد.

علیصدر ضمن بیان این مطلب گفت: داوطلبان هفته دوم کنکور کارشناسی ارشد شهریور در این ماه می توانند نتایج نهایی آزمون خود را در پرتال اطلاع رسانی سازمان سنجش و سنجش نظام آموزشی کشور مشاهده کنند.

وی در ادامه بیان کرد: در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۷۶ هزار و ۹۶ داوطلب شرکت کردند که از این تعداد ۳۶۶ هزار و ۲۵۹ داوطلب مجاز به افق میهن رشته شدند به طوری که ۵۴ درصد زن و ۴۶ درصد مرد بودند.

به گزارش ایسنا؛ بر اساس مصوبه سیزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی، در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳، در کلیه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی حداکثر نمره علمی در هر رشته – گرایش بزرگتر یا مساوی ۵ است.

گزینش نهایی در هر یک از مجموعه های امتحانی از بین متقاضیانی که بر اساس مواد امتحانی نمره علمی لازم را کسب کرده باشند، با توجه به ضوابط مربوطه انجام خواهد شد.

برای فارغ التحصیلان رتبه اول مقطع کارشناسی، حداکثر معادل ۱۰ درصد ظرفیت (با تقریب اضافی) بر اساس اولویت نمره و افق میهن رشته متقاضیان به دانشجویان واجد شرایط اختصاص می یابد.

بر اساس مصوبه سیزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در تاریخ ۳۰/۹/۹۸ در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ حدنصاب حدنصاب تحصیلی (نمره تحصیلی معادل معدل موزون نمرات خام می باشد. با توجه به ضرایب مربوط تعدیل می شود) در هر رشته در کلیه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی بیشتر یا مساوی ۵ باشد.

بنابراین، بر اساس مصوبه فوق، متقاضیان مجاز به افق میهن رشته در کد ضرایب هستند که نمره علمی کد ضریب مربوطه بیشتر یا مساوی ۵ باشد. همچنین افق میهن نهایی بر اساس نمره کل خواهد بود. ۸۰ درصد نمره امتحان و ۲۰ درصد معدل کارشناسی.

اعمال ۲۰% معدل کارشناسی بر اساس تایید کمیته مطالعه و برنامه ریزی آزمون تحصیلات تکمیلی و در مورد مقطع کارشناسی ناپیوسته معدل کاردانی و کارشناسی ناپیوسته می باشد. مدرک کاربردی و متوازن خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا