طلا و ارز

زمان افتتاح تالار مبادلات ارز توافقی مشخص شد/ کشف قیمت به صورت حراج







رئیس کل بانک مرکزی با توجه به طراحی و توسعه ابزارهای مختلف معاملاتی برای تثبیت بازار ارز در مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران، اعلام کرد: بانک مرکزی با هدف افزایش شفافیت، کارایی و ثبات ارزهای خارجی کشور بازار مبادلات، نیمه اول شهریور ماه، «تالار صرافی متعارف» در مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران، «سامانه بومی این صرافی‌ها» را آشکار می‌کند.





به گزارش افق میهن،

محمدرضا فرزین توضیح داد: با ایجاد صرافی توافقی، امکان انجام معاملات بین واردکنندگان و صادرکنندگان مشمول ارز افراد در «بسته معاملاتی یکپارچه» معاملات ارزی و مجوزهای صادراتی همراه با ضمانت بانک‌های عامل ایجاد می‌شود. .

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های صرافی توافقی، تاکید کرد: در این بازار «کشف قیمت به صورت حراجی و نقدی صورت می‌گیرد» و پیش‌بینی می‌شود معاملات ارزی کشور به تدریج انجام شود. برنامه ریزی شده در تالار توافقی ارزی مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران، استفاده از سایر ابزارهای معاملاتی بازار ارز نیز توسعه یابد.

باید گفت؛ بر اساس سیاست بانک مرکزی، مسئولیت تدوین سیاست، تنظیم و نظارت بر عهده بانک مرکزی است و مرکز مبادلات طلا و ارز ایران به عنوان بازوی اجرایی، عملیات بازار ارز و انجام معاملات را تحت نظارت انجام می‌دهد. بانک مرکزی

نماد داده پارس









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا