ترندهای روز

زمان انتشار دفترچه سئوالات کنکور مشخص شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

کلید اولیه آزمون ۱۴۰۳ (نوبت دوم) چهارشنبه ۲۷ تیر در سایت سازمان سنجش و سنجش نظام آموزشی کشور قرار گرفته است. اولین روز کنکور ۵۴ از ساعت ۸ صبح امروز پنجشنبه ۲۱ تیر در دو شیفت صبح و عصر شروع شد و فردا ساعت ۲۲ است تیر این ماه با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی به پایان می رسد.

زمان انتشار دفترچه سوالات امتحانی مشخص شد

امروز ۵۱۲ هزار و ۶۱۰ داوطلب در چهار گروه آزمایشی علوم انسانی، ریاضی و فنی، هنر و زبان های خارجی در ۴۰۸ شهرستان، ۶۲۵ حوزه امتحانی اصلی و ۱۷۴۷ حوزه امتحانی متوسطه با هم رقابت می کنند.

آزمون گروه های آزمایشی ریاضی و علوم فنی و علوم انسانی صبح امروز پنجشنبه و آزمون گروه های آزمایشی هنر و زبان های خارجی بعد از ظهر امروز پنجشنبه ۳۰ تیرماه و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی برگزار شد. در روز جمعه ۲۲ تیر ماه برگزار می شود.

۹۸۴ هزار و ۲۱۴ داوطلب در مرحله دوم کنکور سراسری شرکت کردند. یک مرد متولد ۱۳۲۲ و یک زن متولد ۱۳۲۷ از کرمانشاه و یک زن متولد ۱۳۹۰ از کنگاور و سه داوطلب دیگر متولد ۱۳۸۸ جوان ترین و مسن ترین داوطلبان نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ هستند.

در دومین دوره آزمون سراسری ۱۴۰۳ تعداد ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ داوطلب شرکت کردند که از این تعداد ۶۲۰ هزار و ۵۵۷ نفر زن و ۳۶۳ هزار و ۶۵۷ نفر مرد هستند. در واقع ۶۳ درصد از این داوطلبان زن و ۳۷ درصد مرد هستند.

یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ ثبت نام کردند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ زن ۶۳ درصد متقاضیان بودند. با احتساب این موضوع تعداد متقاضیان نوبت دوم کنکور کاهش یافته است.

ثبت نام نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ در روزهای ۲۹ و ۳۰ فروردین ماه و ثبت نام با تاخیر نیز در ۶ و ۷ خرداد ماه و این آزمون در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ تیرماه برگزار می شود.

تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۱۹ داوطلب در گروه آزمایشی ریاضی شرکت کردند که از این تعداد ۸۱ هزار و ۱۱۳ مرد ۶۵ درصد داوطلبان این گروه آزمایشی هستند.

۴۷۱ هزار و ۳۹۰ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی شرکت کردند که از این تعداد ۳۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر که ۶۷ درصد این داوطلبان زن هستند.

۲۷۷ هزار و ۷۵۲ داوطلب در گروه آزمایشی علوم انسانی شرکت کردند که ۱۷۷ هزار و ۶۴۸ زن جمعیت این داوطلبان را تشکیل می دهند که ۶۶ درصد آنها را زنان تشکیل می دهند.

در گروه آزمایشی هنر ۴۶ هزار و ۳۱ نفر شرکت کردند که خانم ها با ۳۵ هزار و ۷۷۹ نفر ۷۸ درصد داوطلبان را تشکیل می دهند و در گروه آزمایشی زبان ۷۰ هزار و ۹۲۲ نفر شرکت کردند که از این تعداد خانم ها با ۴۷ نفر. هزار و ۵۲۴ نفر ۶۷ درصد از داوطلبان را تشکیل می دهند. آن را مال خود ساختند.

کلید اولیه آزمون سراسری ۱۴۰۳ (نوبت دوم) روز چهارشنبه ۲۷ تیر بر روی سایت سازمان سنجش و سنجش نظام آموزشی کیشور قرار می گیرد و داوطلبان می توانند از تاریخ ذکر شده تا روز چهارشنبه ۱۲ نسبت به ثبت نام اقدام کنند. مرداد خواهشمند است در صورت اطلاع از سوالات و کلید آزمون، منحصراً از طریق سامانه پاسخگویی الکترونیکی به این سازمان اطلاع دهید.

ضمنا دفترچه سوالات تمامی گروه های آزمایشی خارج از کشور چهارشنبه ۲۷ تیر سایت این سازمان بررسی و کلید اولیه یکشنبه ۳۱ خواهد بود تیر منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا