ترندهای روز

زمان ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور سراسری

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

با به تعویق افتادن نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از روزهای ۷ و ۸ تیر تا ۲۱ و ۲۲ تیرامکان ثبت نام دیرکرد از متقاضیان نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ فراهم شد.

با توجه به برگزاری چهاردهمین دوره ایران تحلیلات ریاست جمهوری در ۱۷ تیرماه، آزمون سراسری به دلیل همزمانی با ایران تحلیلات ریاست جمهوری به ۳۱ و ۲۲ تیر ۱۴۰۳ موکول شد. نوبت دوم آزمون سراسری در نوبت صبح و بعدازظهر بیست و یکم تیر و در صبح روز ۲۲ تیر ۱۴۰۳ برگزار می شود.

لذا در پی درخواست مکرر کاندیداهایی که تا تاریخ (۳۰) منصوب شده اند فروردین ۱۴۰۳) برای آخرین بار موفق به ثبت نام در این آزمون نشد و به منظور کمک به این دسته از داوطلبان، ترتیبی اتخاذ شده است که فقط در روزهای یکشنبه ۶ خرداد و دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ می تواند دیر ثبت نام کند.

این آخرین فرصت برای متقاضیانی است که موفق به ثبت نام در این آزمون نشده اند و بدیهی است پس از تاریخ فوق هیچ درخواستی برای ثبت نام پذیرفته نخواهد شد.

ضمنا داوطلبانی که قبلا در این آزمون ثبت نام کرده اند در این مرحله نمی توانند اطلاعات خود را ویرایش کنند.

پیش از این و پس از فراهم شدن فرصت های متعدد برای ثبت نام در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳، تعداد ثبت نام کنندگان نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ به ۹۵۶ هزار نفر رسید.

ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ ابتدا در روزهای ۷ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ مشخص شد که این مهلت یک بار تا ۱۶ می باشد فروردین تمدید شد. پس از آن با درخواست داوطلبان مهلت دو روزه برای ثبت نام در روزهای ۲۹ و ۳۰ فروردین مشخص شد بیش از ۵۴ هزار داوطلب به همین مناسبت ثبت نام کردند.

تکالیف داوطلبان ثبت نام در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت دوم)

۱- دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت دوم)

داوطلبان می توانند دفترچه راهنمای ثبت نام نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ را از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org و در این آدرس دانلود کنند. ارتباط دادن برای دریافت

داوطلبان جهت اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، قوانین مربوط به استفاده از سهمیه ایثارگران، قوانین تکلیف عمومی (برادران)، قوانین مربوط به قوانین ثبت نام اتباع غیرایرانی و غیره لازم است دفترچه راهنمای ثبت نام در این آزمون را مطالعه نمایند. امور مورد نیاز و در صورت داشتن شرایط و ضوابط ذکر شده در دفترچه راهنما به عنوان داوطلب در این آزمون ثبت نام کنند.

۲- تهیه مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت نام

پس از مطالعه دفترچه راهنما، داوطلب باید مدارک یا اطلاعات لازم درج شده در درخواست ثبت نام شامل فایل عکس اسکن شده را بر اساس دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنما تهیه کند. اگر می خواهید اطلاعات ثبت نام خود را ویرایش کنید، باید برای مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت نام خود وارد حساب کاربری خود شوید.

شرط اخذ سوابق تحصیلی برای کلیه متقاضیان

تبصره ۱: کلیه متقاضیانی که سوابق تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند (اعم از دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های نظری، فنی، حرفه‌ای و کار و دانش در کلیه نظام‌های آموزشی، طلاب حوزه علمیه، متقاضیانی که قبلاً نمرات خود را گذرانده‌اند. خرداد سال ۲۰۰۴، فارغ التحصیلان مدارس بین المللی و دارندگان گواهینامه های معادل دوره های متوسطه و پیش دانشگاهی باید در امتحانات نهایی (سیستم ۳-۳-۶) که توسط وزارت آموزش و پرورش در سال ۲۰۰۹ برگزار می شود، شرکت کنند. خرداد هر سال برگزار می شود، اقدام کنید.

تبصره ۲: داوطلبان باید در تکمیل اطلاعات حساب ثبت نام دقت لازم را داشته باشند. پس از پایان مهلت ثبت نام و ویرایش، امکان تغییر اطلاعات اعم از اطلاعات شخصی، اقامتی و آزمون وجود ندارد. مسئولیت ثبت اطلاعات در حساب کاربری کاملاً بر عهده داوطلب می باشد.

بر اساس معیارهای آزمون، هر داوطلب می تواند در یکی از پنج گروه آزمایشی شامل گروه آزمایشی ۱ (علوم ریاضی و فنی)، گروه آزمایشی ۲ (علوم تجربی)، گروه آزمایشی ۳ (علوم انسانی)، گروه آزمایشی ۴ (هنر) قرار گیرد. و گروه آزمایشی ۵. (زبان های خارجی) شرکت کنند. اگر داوطلبی بخواهد در ۲ گروه آزمایشی ثبت نام کند باید هزینه هر گروه آزمایشی را پرداخت کند.

اعلام علاقه به رشته های دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی پیام نور در مرحله ایران تحلیل رشته (دهه سوم مرداد ۱۴۰۳) انجام می شود.

سایر شرایط و ضوابط مهم:

داوطلبانی که با نمرات مشخص آزمون سراسری ۱۴۰۲ متقاضی گزینش هستند برای ایران تحلیل رشته و گزینش خود باید در این آزمون ثبت نام کنند. این داوطلبان نیازی به شرکت در جلسه آزمون و پاسخگویی به سوالات آزمون ندارند.

هدف از ثبت نام در ۲ گروه آزمایشی این است که داوطلب می تواند علاوه بر ایران تحلیل یکی از گروه های آزمایشی (علوم ریاضی و فنی یا علوم تجربی یا علوم انسانی) به عنوان گروه آزمایشی اصلی، به سادگی در یکی از گروه های آزمایشی هنر یا زبان های خارجی نیز متقاضی باشد؛ به عبارت دیگر امکان ثبت نام همزمان در گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی وجود ندارد.

با توجه به همزمانی برگزاری آزمون گروه های آزمایشی هنر و زبان های خارجی، داوطلبان منحصراً مجاز به ثبت نام در یکی از گروه های آزمایشی هنر یا زبان های خارجی هستند.

نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهر و ناحیه کشور برگزار شد. در مرحله اول آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده بودند.

در نوبت اول آزمون ویژه پذیرش دانشجو معلم با حضور ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر برگزار شد. آزمون ویژه پذیرش دانشجو معلم در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ تیرماه برگزار نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا