اخبار بورس

زمان قطعی واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۲ اعلام شد + مبلغ سود

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهام، مجید عشقی رئیس سازمان بورس با حضور در برنامه خط اول شبکه خبر به سوالاتی در این باره پاسخ داد مشارکت پاسخ داد. از جمله این سوالات این بود که سود سهام عدالت امسال چقدر است و چه زمانی پرداخت خواهد شد. در زیر پرسش و پاسخ مجری و مجید عشقی را مشاهده می کنید.

پرسیدن: با توجه به آخرین اخبار پرداخت مشارکت در صورت امکان چند شرکت سود سهام پرداخت کرده اند و چند شرکت نکرده اند؟

عشقی: امسال براساس مصوبه شورای عالی بورس، سود سهام عدالت را به صورت متمرکز از طریق شرکت سرمایه گذاری مرکزی پرداخت می کنیم. پرداخت در دو مرحله انجام می شود این تلاش می کنیم انشالله تا پایان همین ماه تا شب یلدا در مرحله اول برنده شویم این مرحله پرداخت است مشارکت دارند

پرسیدن: میشه شماره رو بگید

عشق: تعداد آنها تقریباً برابر با سال گذشته است، تقریباً ۶۰۰ هزار تومان

پرسیدن: افزایشی نداشت؟

عشقی: طبق پیگیری های انجام شده از همکاران، بخشی دیگر از سود شرکتی که دریافت می کنیم به این مبلغ اضافه می شود.

پرسیدن: یعنی هنوز ایمن نیست؟

عشقی: این عدد قطعی نیست، باید محاسبه شود.

پرسیدن: چند درصد افزایش نسبت به سال قبل امکان پذیر است؟

عشق: حدود ۲۰ درصد می تواند اضافه شود و فاز دوم تا پایان سال پرداخت می شود که تعدادی از شرکت ها واقعاً سود سهام پرداخت کرده اند، تقریباً ۹ شرکت اگر اشتباه نکنم هنوز سود سهام عدالت پرداخت نکرده اند. ما خودمان باید سود سهام عدالت را پرداخت کنیم، بسیاری از این شرکت ها از طریق همین سامانه سجام به صورت متمرکز سود سهام عدالت را پرداخت کرده اند و در اینجا تقاضا داریم که سود سهام عدالت را نیز بپردازند تا انشاالله. ، ما می توانیم در زمانی که قول داده بودیم این کار را انجام دهیم. پرداخت سود به صورت متمرکز آالبته این سود برای افراد مختلف متفاوت است، زیرا برخی از صاحبان سهام دارای سهام ۴۰۰ هزار تومانی، سهام ۵۰۰ هزار تومانی، سهام یک میلیون تومانی، ۶۰۰ هزاری که گفتیم برای ۵۰۰ هزار تومان است، افرادی که دارای سهام یک میلیون تومانی هستند. در این زمان حدود یک میلیون و ۲۰۰ دریافت خواهد کرد و افرادی که در مورد واگذاری اموال متوفی صحبت کردند چون ما این سیستم را داشتیم در این مرحله ورثه سود می گیرند و این سود باقی نمی ماند و ما این سود را پرداخت می کنیم پس ادعا می شود ، که افرادی که می خواهند این کار را انجام دهند سهام عدالت را واگذار می کنند، سهام متوفی را به وراث منتقل می کنند و ما تا پایان آذرماه که می خواهیم سود را پرداخت کنیم، به افراد جدید پرداخت می کنیم.

پرسیدن: شرکت هایی که نام بردید سود سهام پرداخت نکرده اند. مهلت مشخص کردی؟ زمان خاصی را مشخص کردید؟

عشقی: بله، در واقع مهلت شما ۱ دسامبر است ما گفتیم

پرسیدن: آیا هنوز صبور هستید؟

عشقی: به آنها گفته بودیم با توجه به مشکلاتی که برخی شرکت ها داشتند، پرداخت کنند. حالا ما یک ضرب الاجل چند روزه تعیین کرده ایم. اگر پرداخت نکنند قطعا قوانینی را که داریم رعایت می کنیم.

پرسیدن: چه اتفاقی خواهد افتاد؟

عشقی: در مرحله اول اعضای هیئت مدیره این شرکت ها به کمیته تخلفات فراخوانده می شوند. اگر باز هم این کار را نکنند، از طریق بحث حقوقی این موضوع را پیگیری می کنیم، البته هنوز به طور معمول در آن مرحله نیستیم. شما پس از پرداخت برنده های آن روز، امیدواریم این بار هم همین اتفاق بیفتد. در چند روز آینده عملا پرونده حقوق صاحبان سهام را می بندیم، محاسبات انجام می شود و انشالله بلافاصله پرداخت انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا