فرهنگ و هنر

زمان واریز سومین مرحله سود سهام عدالت مشخص شد؟


ایران تحلیل –

سود سهامی که به پایان می رسد آذر سال گذشته بود که مرحله اول عملکرد مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ شرکت ها به حساب سهامداران واریز شد، مرحله دوم واریز سود سهام عدالت در تاریخ ۳ اسفند ماه به نقل از سازمان بورس، در در مرحله دوم، سهامداران دارایی دارایی ۴۹۲۰۰۰ تومان به مبلغ ۴۴۶۰۰۰ تومان بودند. ، ۵۳۲ هزار تومان مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و پرتفوی سهام یک میلیون تومان ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت کرد که البته میزان سود دریافتی به سبد سهام فرد بستگی داشت.

سود عملکرد مالی مربوط به سال ۱۴۰۱ شرکتهای سهامی خاص تسویه نشده و ۲۸ فروردین ماه مجید عشقی، رئیس سازمان در این باره در رسانه ملی گفت: یک سری اتفاقات رخ داد که باعث شد برخی شرکت ها تخلف کنند و نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند. اکثر این شرکت ها با کمبود نقدینگی مواجه هستند. ما همچنین توصیه کردیم که سود سهام باید پرداخت شود. امیدواریم پرداخت شود خرداد برای اینکه بتوان این سودها را جمع کرد و مابقی سود حقوق صاحبان سهام را پرداخت کرد، البته باید زمان دقیق آن توسط شورای عالی بورس تعیین شود.

پیش از این شرکت سپرده گذاری مرکزی به باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده بود: صنایع سیمان دشستان، گروه مپنا و انرژی فجر خلیج فارس مبلغی را برای مرحله اول و دوم سود سهام عدالت به حساب صمت واریز نکرده اند. شرکت های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و سوئیچ پارس وجوه فاز دوم خود را پرداخت نکرده اند.

سازمان بورس به واریز فاز سوم سهام عدالت از شرکت ها ادامه می دهد
اکنون با فرا رسیدن خرداد ماه، باشگاه خبرنگاران جوان آخرین وضعیت مرحله سوم واریز سود سهام عدالت و تسویه آن را پیگیری کرد. مهدی حاجی وند دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور حقوق صاحبان سهام در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سهامداران برای دریافت سود سهام عدالت نیازی به مراجعه ندارند. به مکان معینی می رسد و سود فاز سوم سهام عدالت در صورت دریافت از شرکت ها مانند دوره های قبل به حساب اشخاص واریز می شود.

این مسئول در ادامه بیان کرد: نکته دیگر این است که چند شرکت بخشی از سود سهام عدالت را واریز نکردند و همچنان پیگیری ها از سوی سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی در حال انجام است. به محض دریافت سود، زمان واریز اعلام خواهد شد.

در ادامه دستیار و مشاور ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت اظهار داشت: به طور کلی برای دریافت سود سهام عدالت، سهامداران به جایی نرسند و هیچ مدرکی به کسی ندهند و سهامداران باید به آنها مراجعه کنند. هوشمند به منظور دریافت سود سهام عدالت. روی هیچ لینکی کلیک نکنید.

وی افزود: همچنین سهامدارانی که واجد شرایط دریافت سود هستند نیازی به واریز وجه ندارند و به هیچ وجه با آنها تماس گرفته نمی شود و زمانی که سود فاز سوم و تسویه سهام عدالت مشخص شد مانند سال های گذشته سود سهام عدالت تعیین می شود. به شماره حساب بانکی افرادی که در سامانه سجام اعلام کرده اند واریز می شود. خواهد بود. در نهایت سهامداران اخبار مربوط به پرداخت سود سهام عدالت و سایر موارد مرتبط با این حوزه را فقط از مراجع رسمی پیگیری کنند.

ولی الله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده از سپرده گذاری مرکزی، شرکت ها هنوز سود سهام خود را واریز نکرده اند. سهام عدالت.

وی همچنین پیشتر اظهار داشت: در صورت عدم واریز سود سهام عدالت توسط این شرکت ها، سازمان بورس بر اساس ضوابط، مقررات، وظایف و اختیاراتی که دارد قطعا اقدام مناسبی را انجام خواهد داد. تا این سود به سهامداران پرداخت شود.

شش دلیل که چرا سود سهام عدالت به افراد پرداخت نمی شود

پیش از این شرکت سپرده سرمایه گذاری مرکزی اعلام کرده بود: سود سهام عدالت برای اشخاص حقیقی به ۶ دلیل واریز نمی شود که از جمله دلایل عدم دریافت سود سهام عدالت عدد شبایی، حساب مشترک بانکی، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی است. انسداد و داشتن حساب ارزی ذکر شده است.

در نهایت گفتید مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده گذاری مرکزی آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران خواهد بود و همچنین باشگاه خبرنگاران جوان نسبت به پیگیری و تعیین تکلیف واریز سود سهام عدالت مربوط به سهامداران اقدام خواهد کرد. عملکرد مالی ۱۴۰۱




آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای موافق و رای مخالف

ارسال برای دیگران:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا