اخبار بورس

زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت

وی با بیان اینکه زمان واگذاری سهام عدالت متوفیان به وراث نیز تمدید شد، تصریح کرد: طرح میراث از سال ۱۳۸۳ تا ۳۱ تیرماه ۹۸ برای وراث متوفی بازگشایی شده است تا روند واگذاری آنها تسریع شود. انتقال سهام به آنها

فرآیند انتقال رایگان سهام متوفیان با استفاده از “میرات”

مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار تاکید کرد: تمامی مراحل ثبت نام در سامانه «میرات» در شعب شرکت های کارگزاری و بانک های منتخب رایگان است و وراث هیچ گونه وجهی ندارند.

وی درباره آخرین آمار واریز سود سهام عدالت گفت: بیش از یک میلیون نفر از سهامداران عدالت همچنان با مشکل شماره شبایی معتبر مواجه هستند که به این افراد امکان ثبت نام یا به روز رسانی اطلاعات خود در سامانه «سجام» را می دهد ضمن دریافت سود در بازه های زمانی دریافتی سود سهام عدالت. بعدی قرار می گیرد.

زمان پرداخت مرحله دوم سود سهام

وی در خصوص زمان واریز فاز دوم سود سهام، افزود: سازمان بورس و سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار مکاتبات و مذاکرات لازم را برای اخذ کل سود از شرکت های سرمایه گذار انجام خواهند داد. همچنین می توانیم سود باقی مانده را از این دسته از سهامداران بپذیریم و تا پایان سال به حساب آنها واریز کنیم.

انتقال سهام سرمایه متوفی

بر اساس آخرین اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی، از سال ۱۳۸۳ تاکنون بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار فوت کرده اند و یکی از وراث سهامداران متوفی می تواند به ۶۰۰۰ شعبه از دفاتر کارگزاری ها یا بانک های منتخب اشاره کند. بانک های ملی، ملت، پارسیان و تجارت) جهت انجام فرآیند واگذاری سهام.

«سجام» سامانه زیرساختی برای شناسایی مشتریان برای ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه است که تمامی فعالان این بازار یک بار اطلاعات خود را ثبت می کنند تا بتوانند از خدمات مختلف شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار استفاده کنند.

مزایای ثبت نام در سامانه سجام

لازم به ذکر است دریافت کد معاملاتی ورود به بازار سرمایه، دریافت سود جاری، مستمری و سود سهام، امکان دسترسی به درگاه مشمولان بازار سرمایه و استفاده از خدمات آن از جمله سرویس الکترونیکی میز، مشاهده و دریافت گزارش دارایی از مزایای مهم ثبت نام در سامانه «سجام» می توان به اخذ گواهی سهام، درج و برگزاری مجامع الکترونیکی، گزارش سود پرداختی، سابقه سود سهام و گزارش حقوق استفاده نشده اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا