فرهنگ و هنر

زمان و مکان تشییع زنده یاد محمد علی بهمنی اعلام شد :: افق میهن

عباس سجادی، شاعر و سخنگوی «مرکز بزرگداشت محمدعلی بهمنی» اعلام کرد: مراسم یادبود شاعر و ترانه سرای بزرگ معاصر محمدعلی بهمنی ساعت ۹ صبح روز یکشنبه یازدهم شهریور ماه در مقابل خانه برگزار می شود. تالار وحدت (کوچه رودکی).

به گزارش افق میهن، سجادی افزود؛ بنا به درخواست مکرر انجمن های فرهنگی و هنری هرمزگان، اهالی فرهنگ و هنر، مدیران و مسئولان عالی رتبه استان و رضایت خانواده ایشان، پیکر این شاعر و ترانه سرای تاثیرگذار ساکن بندر عباس برای چندین دهه و بانی رویدادهای مهم ادبی و هنری در آنجا بود، یکی از مراکز فرهنگی آن شهر در قبرستانی ویژه به خاک سپرده خواهد شد.

سجادی با قدردانی از حمایت های همه جانبه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت سایر دستگاه ها تاکید کرد: تا ساعاتی دیگر زمان و مکان دقیق خاکسپاری استاد در بندرعباس به اطلاع عموم خواهد رسید.

این غزلسرای معروف کشورمان هر ۲۰ یکبار خرداد او امسال دچار آسیب مغزی شد و برای استراحت به خانه رفت اما در نوبت دوم در ۳۱ ام مرداد انسداد گسترده رگ های خونی بر مغز او تأثیر گذاشت و پزشکان را مجبور به عمل کرد.

از بهمنی آثار زیادی از سال ۱۳۵۰ از جمله مجموعه شعر باغ لعل، در بی وزنی، فولکلور، گسو، کلاه، کفتر، گاهی دلم برای خودم تنگ می شود، دهاتی، شاعر شنیدنی است، عشق است، نیستان، کاسه آب دیوژن، امانم. بده، این خانه حرف های آتش زا دارد، من هنوز زنده ام و به غزل فکر می کنم، زندگی کنیم غزل و… منتشر شده است.

او شاعر شعر معروف «ساده بی غم ساده بیگم دهاتی ام» متولد ۱۳۲۱ در دزفول و بزرگ شده بندرعباس و تهران بود که یکی از پرفروش ترین آلبوم های موسیقی پاپ در ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا