خودرو

زمان پیش فروش محصولات ایران خودرو اعلام شد


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش افق میهن: خبری مبنی بر دوره پیش فروش محصولات ایران خودرو منتشر شد. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو وعده داد: علاوه بر جبران این تاخیر پنج درصدی در برنامه تولید تا پایان سال، افزایش ۲۰ درصدی تولید نیز نسبت به شش ماهه اول برنامه ریزی شده است. این برنامه قطعا با حمایت وزارت حراست در مهلت جدید ثبت سفارش اجرا خواهد شد.

تمرکز مدیرعامل بر اجرای تعهدات ایران خودرو است

عظیمی خاطرنشان کرد: ثبت سفارش مشکلاتی را ایجاد می کند که گریبانگیر همه بخش ها می شود نه فقط خودروسازان. بنابراین قابل پیش بینی بود که در این حد کسری تولید داشته باشیم که قطعاً در نیمه دوم سال جبران می شود. به علاوه برخی از شهرک های صنعتی که برای ما قطعات تولید می کردند، دو روز در هفته به مدت دو ماه برق نداشتند. در حالی که ۱۵ روز نیمه اول تعطیلات عید بود که تقریباً تولید نشد، یک هفته تعطیلات تابستانی شرکت بود، بنابراین مجموع همه این عوامل منجر به تاخیر پنج درصدی در برنامه شد، اما ما اطمینان می دهیم که این مورد این است که اگر بدانید در نیمه دوم سال هیچ موردی نداریم، به تعهدات خود عمل خواهیم کرد.

عظیمی با بازگشت به سوال انجام تعهدات طرح فروش شرکت که اخیراً تا پایان سال جاری اجرا شده است و نگرانی هایی که وجود دارد، تصریح کرد: از ابتدای هفته گذشته حدود ۱۴ هزار دستگاه معوقه داریم که وارد شده است. حساب در تولید روزانه با دو هزار دستگاه، این ۱۴۰۰۰ دستگاه دیرهنگام با تولید یک هفته ای حذف می شود. علاوه بر این، قصد داریم تیراژ تولید روزانه را به ۲۳۵۰ دستگاه برسانیم.

تعهدات را تا پایان باز کنید مهر ماه تعیین شده است

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو خاطرنشان کرد: برخی از مشتریان می گویند تحویل خودروهایشان حدود یک یا دو ماه تاخیر داشته است که کاملا درست است و از آنها عذرخواهی می کنیم. دلیل این امر هم عدم سفارش برخی قطعات وارداتی بود. با این حال قول می دهیم که خودروهای این مشتریان در مهرماه امسال سفارش و تحویل داده شوند.

مدیر این خودروساز ادامه داد: در مورد طرح فروش اخیر ایران خودرو که ۱۱۵ هزار دستگاه خودرو فروخته است، قطعا این ۱۱۵ هزار خودرو تا پایان سال تحویل خواهد شد. در این طرح حتی ۲۰ درصد کمتر از تولید تا پایان سال عرضه کرده ایم که قطعاً همینطور خواهد بود. ما به تعهدات خود عمل کرده و این خودروها را تا پایان سال تحویل خواهیم داد.

عظیمی همچنین با اشاره به پذیرش خودروهای برقی در آخرین طرح فروش این شرکت تصریح کرد: ۷۱ هزار نفر برای خودروهای برقی ثبت نام کرده بودند که تعدادی از آنها پول خود را واریز و خودروی خود را تحویل گرفتند. حدود ۳۸۰۰ وسیله نقلیه برقی آزاد شد که ۷۱۰۰۰ نفر برای ثبت نام درخواست کردند.

برنامه ریزی اجرای طرح فروش دیگر بهار و تابستان ۱۴۰۴

وی از اجرای طرح دیگری در سال جاری خبر داد و گفت: قرار است تا پایان سال برای بهار و تابستان سال آینده طرح فروش داشته باشیم و تمامی محصولات را عرضه کنیم.

مدیرعامل ایران خودرو همچنین از استقبال از اولین عرضه محصول جدید این شرکت (ررا) خبر داد: ررا اولین خودروی کراس اوور ملی با بیش از ۶۸ درصد تولید داخلی است، انصافا خودرویی با کیفیت است، تقاضا برای آن بسیار زیاد است. و بیش از ۸۵۰۰۰۰ نفر در آن ثبت نام کردند. با این حال قطعا از همان روز اولی که خودرو وارد خط تولید می شود مدتی طول می کشد تا به حجم بالایی برسد و اینطور نیست که در همان روزی که خودرو وارد خط تولید می شود ۱۰۰ تا ۵۰۰ دستگاه تولید شود. تا پایان سال نزدیک به ۱۰ هزار دستگاه از این محصول را برای تحویل پذیرفته ایم و این ۱۰ هزار دستگاه قطعا تا پایان سال به صاحبان آن ها تحویل می شود.

وی افزود: این تیراژ برای سال آینده نیز قابل افزایش است و افزایش قابل توجهی خواهیم داشت که پاسخگوی مطالبات و استقبال مردم از تولیدات داخلی باشد و ما را در مقابل مردم شرمنده نکند.

این خودروساز در خصوص شبهات مطرح شده مبنی بر سود کلان ایران خودرو از حساب های نیابتی تصریح کرد: ابتدا باید گفت در این ثبت نام ها هیچ پولی به حساب ایران خودرو واریز نشده است. ثانیاً در مورد حساب وکالتی، شورای رقابت و قوانین و مقررات ما را ملزم به داشتن حساب نیابتی کرد، اما یک ریال از وجه وکالتی به حساب ایران خودرو واریز نشده است و ایران خودرو نیز مبلغی دریافت نکرده است. یک ریال سود و سود.

عظیمی ادامه داد: این پول در حساب خود مردم بوده است. همچنین از بانک ها بپرسید که آیا این پول از حساب وکالتی از حساب نیابتی مردم برداشت شده است یا خیر؟ حتی بانک‌ها به مردم وام می‌دادند، بنابراین من کاملاً منفعت ایران خودرو از وجوه بلوکه شده را تکذیب می‌کنم. این حساب تحت هیچ شرایطی به حساب ایران خودرو واریز نشده و به ایران خودرو نیز تخفیف داده نشده است. این وجوه فقط در بانک ها تعریف شد تا مشخص شود مردم واقعا متقاضی هستند و امکان خرید خودرو را دارند.

امروز ما بر اساس مهارت ها تعامل ایجاد می کنیم

مدیرعامل ایران خودرو درباره تفاوت روش فروش در قالب سیستم یکپارچه با فروش هایی که اکنون توسط خود شرکت های خودروسازی انجام می شود، توضیح داد: در فروش یکپارچه مشکل اکانت های وکالتی هم وجود داشت و قبلا قرعه کشی می شد. اما برای هرکس که ثبت نام کرد یک خودرو در نظر گرفته شد. زمانی بود که مشخص نبود این خودروها حتی تولید می شوند یا خیر، اما امروز بر اساس توانمندی ها و برنامه تولید خود، خودرو را به متقاضیان اختصاص داده ایم. در حالی که برخی افراد دیگر ممکن است تا پایان سال بتوانند خودرو بخرند، چرا ما باید این حق را از بین ببریم؟ مثلاً در آن زمان ظرفیت سه ساله شرکت پیش فروش شده بود، اما در این مدت ممکن است برخی افراد به سن لازم برسند، پول آنها تسویه شود، مدارک آنها پر شود و چرا باید آن را داشته باشند. ? حق بقیه مردمی که میتونن سال دیگه ماشین بخرن ضایع بشه؟! ضمناً تعریف حساب نیابتی و انسداد وجوه قوانین و مقرراتی است که به هیچ وجه با اراده ایران خودرو و سایپا یا هر خودروساز دیگری مطابقت ندارد. بلکه قانون وجود دارد و ما موظف به رعایت آن هستیم.

وی در خصوص گلایه برخی مشتریان مبنی بر پرداخت هزینه بیشتر برای خودروهای جایگزین، گفت: طرح تعویض به طور مشخص مربوط به سامانه یکپارچه بود. تعهد ایجاد شده در توزیع یکپارچه واقعا واقعی نبود و بر اساس تولید ما بود. ضمناً من خودم در مورد ماشین پارس به وزارت امنیت اطلاع داده بودم که برای ماشین پارس تیر ۱۴۰۲ تعهدات دیگری ایجاد نشد ولی متأسفانه تعهداتی ایجاد شد. به همین دلیل این طرح های جایگزین برای خودروهایی که امکان تولید آنها وجود نداشت (به دلیل رعایت نکردن استانداردهای ۸۵ یا توقف تولید و …) و دیگر قادر به تولید آنها نبودیم باید در اختیار کسانی قرار گیرد که ثبت نام کرده اند و در حال انجام هستند. از تولید خودرو برای تخصیص. ما یک جایگزین پیشنهاد می کنیم.

رایرا به زودی جایگزین خودروهای خارجی خواهد شد

مدیرعامل این شرکت خودروسازی ادامه داد: در مورد خودروی پارس نیز محصولاتی مانند سورن، ۲۰۷ و تارا را عرضه کردیم تا همه افرادی که در سامانه یکپارچه خودرو پارس را درخواست کرده بودند، اما به دلیل عدم استاندارد، بتوانند. این کار را نکنید مجوز تولید بیشتری دریافت کنید.

مدیرعامل ایران خودرو تاکید کرد: تمام تلاش خود را روی بحث کیفیت می گذاریم; طبق گزارش شرکت بازرسی کنترل کیفیت که متعلق به وزارت ایمنی است و هیچ ارتباطی با آن نداریم، تمامی قطعات محصولات ما در سال ۱۴۰۲ از نظر کیفیت موفق بوده است. در واقع شاهد افزایش کیفیت در صنعت خودرو بوده ایم. تمرکز ما بر کیفیت خودروی رایا است و شخصاً پای این پروژه ایستاده ام. ما ماهها تولید انبوه این خودرو را به تاخیر انداخته ایم تا بتوانیم آن را با کیفیت بالا تولید و تحویل دهیم.

وی افزود: این خودرو در شرایط تحریم تولید شد که حتی برخی از شرکت های چینی با ما همکاری نمی کنند، اما فرزندان این کشور و مهندسان و حتی قطعه سازان خوب کشور تلاش کردند و توانستند این خودرو را تولید کنند. با کیفیت داخلی . مطمئنم دیری نمی گذرد که رایرا جایگزین بسیاری از خودروهای وارداتی می شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا