بانک و بیمه

زنان خانه‌دار روستایی بیمه می‌شوند

به گزارش ایران تحلیل، انسیه خزعلی در دومین کنگره سراسری زنان تأثیرگذار گفت: امیدوارم حرکتی که در کنگره زنان تأثیرگذار آغاز شد به زودی و در آینده نزدیک تأثیر خود را برای تعامل بیشتر بین زنان نشان دهد.

وی ادامه داد: دو گام برای توانمندسازی زنان و جبران خسارت زنان و خانواده ها برداشته ایم که هر دو گام به نتایج خوبی رسیده است. یکی از مصادیق آن مصوبه ای است که در برخی استان ها برای جلوگیری از طلاق اجرا شد و مصوبه دیگر اقدامی است که برای مشاغل خانواده محور انجام دادیم که بیش از ۸۰۰۰ زن سرپرست خانوار در آن شرکت داشتند.

خزعلی با بیان اینکه دوازده گام جدید و کار جدید برای بانوان در این دولت انجام شده است، تاکید کرد: یکی از اقداماتی که مطرح شد ارتقای ساختار و اعتباری است که برای بانوان در نظر گرفته شده است. یا در یک درصد بودجه ای که نهادها باید برای بحث زنان و خانواده اختصاص می دادند و یا در اعتبارات جداگانه ای که برای سفرهای کشور لحاظ می شود. از طرفی بیمه ناباروری و بیمه زنان باردار تا پایان شیردهی را معرفی کرده ایم. امسال اعتباراتی برای تامین اجتماعی زنان خانه دار روستایی در نظر گرفته شد. دولت صادق الواد توانست به برخی از وعده های خود عمل کند. با دانش و تجربه خود به وعده های بعدی عمل می کنید.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: این معاونت امسال رویداد بزرگ خانواده و فرهنگ عامه را در ۹ کارگروه ایجاد و راه اندازی کرد. تخصیص یک درصد از بودجه موسسات به حوزه زنان و خانواده اگرچه با بودجه دو حوزه دیگر ادغام شد، اما از نظر اعتباری می تواند سه برابر شود تا با توجه به آسیب شناسی موجود از آن استفاده شود. حوزه زنان و توسعه فعالیت های آنان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا