اقتصاد جهان

زنان شاغل در امور مالی در انگلیس یک سوم مردان درآمد دارند

داده‌های حقوق و دستمزد ۲۱ شرکت بریتانیایی که توسط رویترز بررسی شده نشان می‌دهد که برخی از شرکت‌های مالی برتر این کشور به طور متوسط ​​۲۸.۸ درصد کمتر از همتایان مرد خود به زنان حقوق می‌دهند، اگرچه این شرکت‌ها می‌گویند که در تلاش هستند زنان بیشتری را با حقوق بالاتر استخدام کنند.

بانک‌ها، شرکت‌های مدیریت دارایی و شرکت‌های بیمه در سراسر بریتانیا متعهد شده‌اند که شکاف حقوقی طولانی‌مدت جنسیتی را کاهش دهند.

این نهادها تفاوت های جنسیتی را در درجه اول به حضور بیشتر مردان در پست های رهبری نسبت می دهند. مشارکت با پاداش های سخاوتمندانه. در حالی که بیشتر زنان در مشاغلی با حقوق و دستمزد کم یا بدون حقوق و یا در مشاغل پاره وقت کار می کنند.

محاسبات رویترز بر اساس داده‌های دستمزد نشان می‌دهد که شکاف دستمزد در شرکت‌های برتر خدمات مالی نسبت به سال گذشته دو درصد کاهش یافته است، اما بسیار بالاتر از میانگین کلی صنعت بریتانیا ۱۰.۷ درصد در سال گذشته است.

از سال ۲۰۱۷، شرکت هایی با بیش از ۲۵۰ کارمند در بریتانیا ملزم به افشای تفاوت بین حقوق و دستمزد کارمندان زن و مرد خواهند بود. آنها تا ۴ آوریل فرصت داشتند تا داده های آوریل ۲۰۲۳ را افشا کنند.

بر اساس این گزارش، بسیاری از این شرکت‌های بزرگ مالی در تلاش برای جذب و حفظ زنان با استعداد در پست‌های کلیدی هستند که سرعت تغییرات را در بخش‌ها کاهش می‌دهد.

در بخش بین المللی گلدمن ساکس در لندن، میانگین شکاف دستمزد بین مردان و زنان از ۵۳.۲ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۵۴ درصد در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است، داده های بررسی شده توسط رویترز نشان می دهد که در میان ۲۱ کارفرمای بزرگ بخش مالی، داده ها جمع آوری شده است. بود، هنوز هم بزرگترین در نظر گرفته می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا