ترندهای روز

زورگیری ساختگی برای اخاذی از بیمه

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

یک مرد میانسال دیررس فروردین وی در این ماه به دادسرای امور جنایی مراجعه و با طرح شکایت گفت: راننده کامیون هستم و ۲ تن کنسرو ماهی تن از یکی از کارخانه های تن ماهی در جنوب کشور برای یکی از شهرستان ها بارگیری کرده بودم. در مسیر آن شهر در حال عبور از اتوبان آزادگان بودم که دو موتورسیکلت ترکیه ای قصد بستن راه مرا داشتند. با این حال من نایستادم اما آنها دست از تلاش برنداشتند و چیزی پرتاب کردند و شیشه های کامیونم را شکستند. بالاخره مجبور شدم توقف کنم. این بود که با چاقو به سمتم آمدند و دست و پا و چشمانم را بستند و انداختند داخل ماشین. چند ساعت بعد با تمام مشقت دست و پایم را باز کردم و متوجه شدم دو تن کنسرو ماهی و موبایلم را دزدیده اند.

با طرح این شکایت، تحقیقات کیفری در خصوص این سرقت آغاز شد اما هیچ ردی از سارقان به دست نیامد تا اینکه مشخص شد فردی که گوشی تلفن همراه شاکیه را در اختیار دارد با خانواده راننده چت می کند. به این ترتیب خود راننده شاکی متهم شد.

زمانی که راننده کامیون مورد بازجویی قرار گرفت، گفت: این سرقت ساختگی را برای جبران خسارت خود طراحی کردم که قبلاً بیمه نبوده است.

وی در توضیح انگیزه خود گفت: مدتی پیش تصادف کردم و بیمه به من خسارت کامل نداد به همین دلیل این طرح را طراحی کردم. می دانستم که محموله ماهی تن توسط خریدار بیمه شده و زیان خود را از بیمه دریافت می کند و من پولم را می گیرم. به همین دلیل قسمتی از جاده را که می دانستم دوربین مداربسته ندارد به عنوان محل وقوع سرقت به ماموران اعلام کردم. ماهی تن را هم به انباری می بردم و معمولا جمعه و پنجشنبه در تهران به صورت عمده می فروختم تا خریداران به شهرستان ببرند. مدتی از ماجرا گذشته بود و فکر می کردم با پرداخت حق بیمه پرونده بسته شده است، بنابراین فکر نمی کردم مشکلی برای روشن کردن موبایل پیش بیاید، به همین دلیل به خانواده ام پیام دادم اما شناسایی و دستگیر شد.

در حال حاضر تحقیقات درباره این زورگیری ساختگی با آشکار شدن حقیقت ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا