ترندهای روز

ساخت صندلی هواپیما از پوست کاکتوس و تور ماهیگیری در آلمان

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

مسافران خطوط هوایی ممکن است به زودی روی صندلی های ساخته شده از پوست کاکتوس و تورهای ماهیگیری بنشینند، زیرا صنعت هوانوردی تلاش می کند تقریباً هر کاری انجام دهد تا خود را به یک صنعت حمل و نقل پایدار تبدیل کند.

یک شرکت آلمانی به نام “Recaro” (Recaro) صندلی هایی را از مواد سازگار با محیط زیست در این چارچوب ساخته است.

تشک این صندلی های کلاس اقتصادی از فوم بازیافتی برگرفته از تشک های قدیمی ساخته شده است. تکیه گاه های این صندلی ها نیز حاوی چوب و ترکیبی از چوب پنبه است.

جیب توری این صندلی ها که در پشت آن ها نصب می شود از تورهای ماهیگیری رها شده در دریاها و دریاچه ها ساخته شده است. از پوست کاکتوس به عنوان جایگزینی برای چرم پلاستیکی یا چرم حیوانات نیز استفاده شده است.

سازندگان می گویند یکی از الزامات طراحی پایدار صندلی ها این بود که از یک صندلی معمولی سنگین تر نباشند تا به مصرف سوخت هواپیما اضافه نشود.

مارک هیلر، مدیر اجرایی Recaro که با محصول جدید در نمایشگاه هوایی سنگاپور شرکت کرد، گفت: “قطعات استفاده شده باید وزنی برابر یا حتی کمتر از وزن قطعات صندلی های سنتی داشته باشند. در غیر این صورت کمکی نمی کنند.”

به گفته وی، این صندلی‌ها که ۸۰ درصد از مواد قابل بازیافت ساخته شده‌اند، امسال به صورت تجاری عرضه می‌شوند و انتظار می‌رود اولین تحویل آن‌ها حداکثر تا سال ۲۰۲۵ انجام شود. زیرا برخی از قطعات آنها هنوز نیاز به تایید و مجوز دارند.

به گفته وی، «ایر ایندیا» هند و «جنوب غربی» آمریکا به صف مشتریان این صندلی ها پیوسته اند.

خطوط هوایی در سراسر جهان سخت کار می کنند تا به هدف صنعت بدون کربن تا سال ۲۰۵۰ برسند، به خصوص که فشار دولت ها برای کاهش سریعتر انتشار گازهای گلخانه ای افزایش می یابد.

در نمایشگاه هوایی سنگاپور در ماه فوریه، حل چالش های پایداری در صنعت هوانوردی به عنوان یک دغدغه غالب مطرح شد و غرفه ها سعی داشتند محصولات خود را در این چارچوب ارائه دهند.

این امر به این دلیل است که بزرگترین آلاینده و عامل انتشار گازهای گلخانه ای در هواپیماها سوخت آنهاست. در حال حاضر سوخت‌های پایدار و جایگزین (مثلاً متشکل از روغن‌های پسماند یا مواد خام کشاورزی) برای این منظور پیشنهاد شده‌اند، اما تولید این سوخت‌ها به سختی یک درصد از کل نیاز این صنعت را پوشش می‌دهد.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا