بانک و بیمه

ساخت مسکن با کیفیت شرط دارد| سازندگان ایرانی از شرکت ترکیه‌ای «کوزو» بهتر هستند

بازار؛ گروه خیابان و مسکن: «ایرج رهبر» در جلسه فنی «بررسی موانع و نواقص فرآیندهای حوزه ساخت و ساز (گلوگاه های فساد، کاستی ها و تخلفات مکرر)» گفت: برنامه نهضت ملی مسکن در کشور داریم که به دنبال آن می شود. افزایش تولید مسکن : این تولید به تثبیت قیمت ملک و رفع رکود مسکن کمک می کند.

اگر مدیریت در کشور درست باشد، می توان سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخت

وی با اشاره به اینکه این پروژه می تواند عرضه و تقاضا را متعادل کند و دلیلی برای کاهش قیمت ملک باشد، افزود: در صورت مدیریت صحیح در کشور می توان سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخت.

با روی کار آمدن دولت یازدهم نسبت به ساخت و ساز مسکن بی تفاوت هستند مهر ما شاهد آن بودیم، بنابراین عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی مسکن مهر او این پروژه را “بیهوده” توصیف کرد.

رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران به بی مهری دولت قبل نسبت به ساخت و ساز مسکن اشاره کرد. مهر وی خاطرنشان کرد و تاکید کرد: در دولت نهم و دهم برای صنعتی سازی و حتی تجهیز کارگاه اعلام آمادگی کردیم اما با آمدن دولت یازدهم نسبت به ساخت و ساز مسکن بی تفاوت بودند. مهر ما شاهد آن بودیم، بنابراین عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی مسکن مهر وی این جاده را یک پروژه مزخرف توصیف کرد و در آن سال ها شاهد بودیم که مصوبات دولت آسیب زیادی به بخش خصوصی وارد می کرد.

رهبر ادامه داد: به هر حال ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی قانون شده و ابزار آن توسط صندوق ملی مسکن پیش بینی شده بود، اما شاهد عدم هماهنگی در این زمینه از جمله عدم پرداخت تسهیلات بودیم. توسط بانک های مرتبط با پروژه ها درد می کند

اگر تامین مالی پروژه توسط بانک کافی نباشد و درآمد نقدی متقاضیان نیز کم باشد، تزریق مالی می تواند از بخش خصوصی باشد.

وی تصریح کرد: باز هم تاکید می کنم که ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی با کمک بخش خصوصی در صورت اصلاح مدیریت در کشور دور از دسترس نیست. و غیره. بنابراین اگر تامین مالی پروژه توسط بانک کافی نباشد و درآمد نقدی متقاضیان نیز کم باشد، تزریق مالی می تواند از بخش خصوصی باشد.

عدم پرداخت به موقع هزینه های مسکن مهر پروژه ها کشیده شد و طولانی شد و مشکل تورم و پرداخت نشدن ما به دلیل اختلاف قیمت مصالح ساختمانی مشکلات را بیشتر کرد.

رئیس انجمن صنفی انبوه سازان مسکن استان تهران به دلیل عدم پرداخت به موقع هزینه های مسکن مهر وی همچنین به حجم اندک وجوه نقدی که متقاضیان آورده اند اشاره کرد و گفت: عدم پرداخت به موقع هزینه های مسکن. مهر پروژه ها را تمدید کردند و مشکل تورم و عدم پرداخت ما به دلیل اختلاف قیمت مصالح ساختمانی مشکلات را تشدید کرد.

رهبری خاطرنشان کردند: عدم اعتماد بین دولت و بخش خصوصی و عدم تصمیم گیری به موقع یکی از مشکلات اساسی حوزه مسکن است و طرح نهضت ملی مسکن اجازه نمی دهد تا برنامه عمرانی سالانه برای مسکن مهر اجرا شود. یک میلیون واحد مسکونی که در مجلس نیز تصویب شده است پیشرفت خوبی داشته باشد.

رئیس هیئت مدیره انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران با بیان اینکه ایران از نظر مهندسی رتبه دوم یا سوم جهان را دارد، گفت: هر ساله شاهد فارغ التحصیلی حداقل ۲۰۰ هزار دانشجو در رشته های مهندسی و فنی هستیم. مهندسی که در این زمینه حتی از ایالات متحده پیشی می گیرد. ما بالاتر هستیم. اما سوال اینجاست که چرا به شرکت های ایرانی اعتماد نمی شود.

در طرح مسکن مهر شرکت ترکیه ای کوزو بارها در معرض دید بخش خصوصی و انبوه سازندگان ایرانی قرار گرفته است، اما ما ثابت کرده ایم که کیفیت کار بخش خصوصی خوب است و حتی محاسبات ما در ساخت و ساز نیز شرکت های ترکیه ای بهتر و دقیق تر است. .

رهبری افزودند: مثلا در طرح مسکن مهر شرکت ترکیه ای کوزو بارها در معرض دید بخش خصوصی و انبوه سازندگان ایرانی قرار گرفته است، اما ما ثابت کرده ایم که کیفیت کار بخش خصوصی خوب است و حتی محاسبات ما در ساخت و ساز نیز شرکت های ترکیه ای بهتر و دقیق تر است. .

وی در عین حال خواستار سیستمی شدن صدور پروانه های ساختمانی شد که بیش از ۲۰ سال پیش از تاسیس انجمن انبوه سازان آغاز شده است.

وی در این خصوص گفت: از همان زمان یعنی در سال ۱۳۸۰ انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران تلاش می کند بازوی کمکی به کشور باشد مثلا در پروژه هایی مانند ساخت مسکن. ” مهر این انجمن پیشگام بود و فعالان این انجمن از طریق صنعتی سازی ۱۰۰۰۰ واحد مسکونی در شهر جدید پردیس ساختند.

اگر می خواهیم ساختمان های خوب ساخته شود، سازندگان باید افراد ماهر فنی باشند، زیرا حضور ناظران به تنهایی فایده ای ندارد و تکنسین ها و مهندسان باید آموزش ببینند تا ساختمان ها را درست و با کیفیت بسازند.

رئیسی با بیان اینکه با نظام مند شدن صدور پروانه های ساختمانی می توان اسناد و نقشه ها را به راحتی بارگذاری کرد تا در کمتر از یک هفته مجوز صادر شود، تاکید کرد: اگر بخواهیم ساختمان های خوبی ساخته شود، سازندگان باید از نظر فنی باشند. و متخصصان فنی ماهر باشند، زیرا صرف حضور مافوق معنی ندارد و تکنسین ها و مهندسان باید آموزش ببینند تا ساختمان ها را به درستی و با کیفیت بالا بسازند.

رئیس هیئت مدیره کانون انبوه سازان مسکن استان تهران یادآور شد: اگرچه در طرح نهضت ملی مسکن توافقات سه جانبه برای ساخت و ساز مسکن پیش بینی شده است، اما اکنون شاهد هستیم که بانک ها از این توافق فاصله گرفته اند و در عمل نیز این توافق را انجام داده است. تبدیل شدن به یک درک متقابل، که به معنای عدم هماهنگی است.

رئیس جمهور گفت: همچنان با مشکل تامین زمین، ناهماهنگی بانک ها در مسائل مالی و همچنین درآمد ناکافی متقاضیان مواجه هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا