اخبار اقتصاد ایران

ساخت کانکس ویلایی چقدر زمان بر است؟

یکی از مهمترین مشکلات ساخت و سازهای سنتی زمان بر بودن آنهاست. این بدان معناست که حتی ساخت یک خانه کوچک قابل حمل حداقل یک سال طول می کشد.

یکی از مهمترین مشکلات ساخت و سازهای سنتی زمان بر بودن آنهاست. این بدان معناست که حتی ساخت یک خانه کوچک قابل حمل حداقل یک سال طول می کشد. این روند طولانی ساخت و ساز باعث شده تا مردم به سمت استفاده از کاندوهای ویلایی روی بیاورند. زیرا سریعتر از ساختمان های سنتی تهیه می شود و نسبت به سازه های بتنی قیمت مناسب تری دارد. البته اگر به دنبال خرید ویلایی مجلل و مجهز با تمامی امکانات داخلی هستید ممکن است کمی زمان ببرد; با این حال، نمی توان آن را با ساخت و سازهای سنتی مقایسه کرد.

اما طولانی بودن زمان ساخت کانکس به نوع ویلا مربوط می شود و در مورد سایر کانکس ها صدق نمی کند. مثلا خرید غرفه توالت فرنگی یک روز بیشتر طول نمی کشد. زیرا یک حمام به چه مقدار جزئیات نیاز دارد تا آن را سفارشی تر کند؟ اما در کاندوهای ویلایی تنوع زیادی وجود دارد و می توان آنها را به دو روش مختلف ساخت و زمان مورد نیاز برای ساخت هر کدام را توضیح خواهیم داد.

انواع کانکس ویلایی

کاندو ویلایی در اصل نوعی سازه پیش ساخته قابل جابجایی است. یعنی خانه سیار که می توان آن را جابجا کرد و در جای دیگری از آن استفاده کرد. ظاهر کابین های ویلا بسیار زیبا بوده و قیمت آن نسبت به ویلاهای بتنی یا کلبه های چوبی کمتر است. کاندوهای ویلا بر اساس روش ساخت به دو نوع زیر تقسیم می شوند:

۱- کاندو ویلایی آماده

این نوع کابین ویلایی در کارخانه ساخته شده و سپس به صورت آماده به محل مورد نظر حمل می شود. برای خرید این نوع کاندو ویلایی باید به کارخانه مراجعه کرده و از بین نمونه های پیش ساخته یکی را انتخاب کنید. به این ترتیب ظرف یکی دو روز کاندو به محل درخواستی شما منتقل می شود. اما اگر نمونه های موجود در کارخانه را دوست ندارید، باید طرح خود را برای ساخت ارائه دهید. اما ساخت این نوع کاندو ویلایی یک یا دو هفته بیشتر طول نمی کشد.

برای حمل و نقل نیز باید به متراژ کاندوی درخواستی خود توجه کنید. زیرا سوله هایی با متراژ کمتر از ۴۰ متر مربع به صورت یک تکه قابل جابجایی هستند. اما اگر اندازه کاندو شما بیشتر از این مقدار است باید آن را به صورت دو یا سه تکه به محل مورد نظر منتقل کنید. مزیت این نوع کاندو ویلایی به دلیل نصب سریع و جابجایی آسان می باشد. اما برای اینکه قابلیت حمل آسان خود را از دست ندهد، نمی توان آن را از نظر اندازه و ارتفاع بسیار بزرگ ساخت.

۲- کانکس ویلایی در محل

راه دیگر برای ساخت کاندو ساخت آن در محل است. در این روش تمامی مصالح و مصالح مورد نیاز برای ساخت ویلا باید به محل مورد نظر مشتری منتقل شده و سپس مراحل اجرا در آنجا انجام شود. ساخت کاندو در این روش طولانی تر است و بین ۲۰ تا ۴۵ روز طول می کشد.

این سبک از ساخت کاندو برای افرادی مناسب است که دارایی آنها در نقاط دورافتاده و غیر قابل دسترس است. یعنی امکان انتقال تریلر به ملک این افراد و جابجایی کانکس وجود ندارد. یا اگر قصد ساخت ویلا با ابعاد و ارتفاع زیاد را دارید بهتر است از این روش استفاده کنید.

کانکس ویلا

مراحل مورد نیاز برای طراحی و خرید کاندو ویلایی

در قسمت قبل سعی کردیم با مراجعه به روش های ساخت ویلا به این سوال پاسخ دهیم که ساخت ویلا چقدر زمان می برد. اما واقعیت این است که روند کوتاه یا طولانی ساخت ویلا به خواسته مشتری بستگی دارد.

به عنوان مثال برای مشتری که به ظاهر و امکانات کاندو اهمیتی نمی دهد، خرید کاندو ویلایی یک روز بیشتر طول نمی کشد. زیرا چنین فردی به راحتی یکی از کابین های از پیش ساخته موجود در کارخانه را برای خرید و بارگیری انتخاب می کند.

اما مشتری دیگری به دنبال آن است خرید کاندو ویلایی و آن را مطابق با سلیقه شخصی خود سفارشی کنید، باید حداقل یک d داشته باشید

و یک هفته منتظر تحویل سفارش خود باشید. زیرا یک کاندو قبل از آماده شدن باید تمام مراحل زیر را طی کند:

۱- بررسی نیازهای مشتری و امکانات درخواستی وی

۲- طراحی سوله متناسب با ابعاد در نظر گرفته شده باشد

۳- ارائه طرح های دو بعدی و سه بعدی به مشتری و اخذ تاییدیه برای شروع کار

۴- شروع فرآیند تولید کابین زیر نظر مدیر تولید و ناظر

۵- ساخت اسکلت پایه کاندو

۶- تزیین کاندو با نصب در و پنجره و سایر جزئیات داخلی

۷- رنگ آمیزی محوطه های آهنی یا پرداخت نوع چوبی آنها

۸- عایق بندی کاندو برای جلوگیری از اتلاف انرژی

۹- تحویل ویلا به مشتری

انجام دقیق و اصولی هر یک از این مراحل نقش مستقیمی در کیفیت کاندو ویلایی شما خواهد داشت. زیرا قرار است سالیان سال از این کاندو استفاده کنید. بنابراین کانکس شما نباید در اثر حرکت یا برف و باران آسیب ببیند.

پس بهتر است به جای اینکه روی زمان مورد نیاز برای ساخت ویلا حساس باشید، روی کیفیت آن تاکید کنید. زیرا در نهایت یکی دو روز بعد کاندو خود را دریافت خواهید کرد. اما کیفیت چیزی نیست که بتوان بعداً آن را جبران کرد.

آخرین کلمه

در این مقاله سعی کردیم با توضیح مراحل ساخت ویلا، زمان مورد نیاز برای ساخت ویلا را تخمین بزنیم. اما در نهایت معلوم شد که همه چیز به مشتری و خواسته های او بستگی دارد. اگر مشتری کانکس سفارشی می خواهد باید به طراحان اجازه دهد تا اسکلت سایبان ها را مطابق با نیاز خود طراحی کنند. البته اینکه کانکس شما آماده باشد یا در محل اجرا شود در زمان نهایی ساخت آن تاثیر دارد. این اثر نه تنها برای زمان خواهد بود، بلکه به هزینه مالی نیز مربوط می شود. زیرا کل هزینه ساخت کاندو به صورت اجرا در محل ۸-۱۲ درصد بیشتر از نوع آماده آن می باشد. اگر قصد خرید کانکس را دارید می توانید به سایت ایران کاندو مراجعه کنید و با مقایسه انواع کانکس پیش ساخته بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا