ترندهای روز

سارقان برای حمل گاوصندوق‌های سنگین از همسایه‌های مالباختگان کمک گرفتند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

زمانی که همسایه ربوده شده متوجه حضور سارقان شد، سعی کرد از اجرای نقشه آنها جلوگیری کند، اما سارقان با تهدید چاقو او را مجبور به همراهی در جنایت خود کردند و سپس او را ربودند.

رسیدگی به سرقت های زنجیره ای به دستور بازپرس مصطفی تقی زاده در شعبه پنجم بازپرسی بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در حالی انجام شد که در آخرین روزهای هفته گذشته مردی با مراجعه به دادسرای ویژه سرقت از سرقت چند نفر در محل. خانه اش.

شاکی در توضیح ماجرا گفت: خانه ما در شمال غرب تهران است. من و خانواده ام ساعت ۱۸ روز سرقت برای خرید بیرون رفته بودیم. بعد از چهار ساعت که برگشتیم دیدیم قفل درب آکاردئونی و قفل در اصلی خراب شده و دزدها وارد خانه شده اند. معلوم بود چند نفر بودند، همه جا را خراب کردند و یک گاوصندوق حاوی ۲۵۰۰ دلار، ۲۶۰۰ یورو، ده ها سکه و ۴۰۰ میلیون تومان طلا، مقداری مدارک زمین و ماشین، گذرنامه من و خانواده ام، مدارک تحصیلی و تعدادی از دسته چک ها و کارت های من بانک هم با خود بردند.

با شکایت صاحبخانه، پلیس برای بررسی تمامی سرنخ های احتمالی وارد صحنه شد. ماموران در بررسی تصاویر دوربین های مداربسته ساختمان متوجه شدند افرادی که باید تحت تعقیب قضایی قرار گیرند سه سارق و یک راننده هستند.

در بخشی از فیلم ماموران مشاهده کردند که یکی از همسایه ها برای حمل گاوصندوق به سارقان کمک می کند اما همکاری او به میل خودش نبوده است. تصاویر نشان می داد که سه نفر وارد خانه شده و در حال جابجایی گاوصندوق بودند که همسایه آنها را دید. پس از آن سه سارق با چاقو همسایه شاهد سرقت را تهدید کردند و سپس او را مجبور کردند تا به آنها کمک کند تا گاوصندوق را به خیابان ببرند. همچنین تصاویر یکی از دوربین های مداربسته حاکی از آن بود که سارقان پس از بردن گاوصندوق، دست و پای همسایه را بسته و در صندوق عقب خودروی پژو که برای سرقت محل استفاده کرده بودند، انداخته و با خود بردند.

بررسی پلاک خودروی پژو ۴۰۵ نشان داد که پلاک کارکرده جعلی است. در این دستور ماموران با اطلاعات به دست آمده از تصاویر دوربین های مداربسته به سراغ خانواده همسایه رفتند تا به بررسی آنها بپردازند. زن خانواده گفت: در مهمانی بودیم و شوهرم سر کار بود. قرار بود به خانه برود، لباسش را عوض کند و بعد به مهمانی بیاید، اما نیامد و موبایلش خاموش بود. اکنون متوجه شدیم که دزد او را با خود برده است.

با اظهار بی اطلاعی خانواده مرد ربوده شده، تحقیقات ادامه یافت تا اینکه ماموران مطلع شدند مرد ربوده شده توسط سارقان با دست و پای بسته توسط راننده عبوری پیدا شد. راننده عبوری پس از دیدن او در گوشه خیابان دست و پایش را باز کرد و او را به خانه اش برد.

مرد همسایه که ساعت ها از او خبری نبود در تحقیقات پلیسی گفت: پس از دو ساعت حبس در صندوق عقب خودرو، سارقانم را از خودرویشان به بیرون پرت کردم. داشتم به مهمانی می رفتم که مرا ربودند. سارقان من را دیدند و تهدید کردند که با چاقو می کشند و من مجبور شدم به آنها کمک کنم.

به این ترتیب تحقیقات بدون سرنخ دقیق از سارقان ادامه یافت تا اینکه چهار شاکی دیگر از سرقت منازل خود در محله های مختلف تهران در روزهای بعد خبر دادند. با استماع اظهارات چهار شاکی و بررسی تصاویر دوربین های مداربسته منازل سرقتی مشخص شد در سرقت های جدید از کمک مردان همسایه با تهدید چاقو استفاده شده است. د

در حال حاضر ردپای سارقان فراری در این سرقت های سریالی کشف شده است و تحقیقات برای دستگیری آنها و کشف اموال مسروقه ادامه دارد، ضمن اینکه اموال مسروقه در گاوصندوق های سنگین قرار داشته و از هر یک از مالباختگان میلیاردها دلار به سرقت رفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا