ترندهای روز

سارقان منزل نامه عذرخواهی جا می‌گذاشتند: این پول را به عنوان قرض برداشتیم

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

در روزهای گذشته مرد جوانی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و از سرقت منزلش خبر داد و گفت: اموالی به ارزش ۵ میلیارد تومان از منزلم به سرقت رفت.

در پی این تماس جمعی از ماموران نزدیکترین کلانتری به آدرس مورد نظر مراجعه و با رسیدن به محل متوجه شدند مرد صاحب خانه مهندس جوانی است که پس از تخریب قفل در منزل وی مورد سرقت قرار گرفته است.

صاحب خانه در اظهارات اولیه خود گفت: بررسی های من نشان می دهد سارقان تنها پول، طلا، دلار و سکه با خود برده اند.

ماموران در جریان تحقیقات به پرونده عجیبی برخوردند. روی یخچال نامه ای تایپ شده بود که روی آن نوشته شده بود: این پول فقط به عنوان قرض است و به محض اینکه ثروتمند شدم آن را پس می دهم، لطفاً مرا ببخشید. بررسی دقیق نامه تایپ شده نشان داد که هیچ اثر انگشتی روی آن وجود ندارد.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان به سراغ دوربین های مداربسته محل سرقت رفتند که به دلیل از کار افتادن دوربین ها، هیچ سرنخی از هویت و حتی ظاهر و لباس سارقان در اختیار ماموران قرار نگرفتند. در نتیجه هیچ تصویری از سارقان وجود نداشت. با وجود اینکه هیچ سرنخی برای شناسایی و دستگیری سارقان وجود نداشت، ماموران به تحقیقات خود ادامه دادند تا اینکه شکایت های مشابهی به پلیس رسید. سرقت ها به صورت خرابکاری در ورودی یا ورودی از بالکن بوده است. در تمام سرقت ها، سارقان دوربین ها را از کار انداختند و عذرخواهی را روی یخچال خانه مالباختگان گذاشتند و نوشتند که پول را به عنوان امانت گرفته اند.

نامه های تایپ شده حاکی از یک سری سرقت ها بود، اما کارآگاهان هیچ سرنخی از مظنونان نداشتند تا اینکه در آخرین سرقت موفق به به دست آوردن تصاویری از سارقان شدند. اگرچه در این سرقت نیز دوربین ها را از کار انداختند اما در محل پارک خودروی پژو خود دوربینی وجود داشت که برای مدت کوتاهی تصویر یکی از سارقان را به تصویر کشید.

با تجزیه و تحلیل تصویر مشخص شد که سارق مرد جوانی است و سپس تصویر وی با تصاویر متهم در اداره آگاهی مقایسه شد. در نهایت هویت فردی که تصویرش به دست آمده، یاشار است. یاشار دزد باتجربه ای بود که بارها به زندان افتاد و پاییز سال گذشته از زندان آزاد شد.

با احراز هویت یاشار، متهم جوان دستگیر و همدستانش معرفی شدند. با اطلاعاتی که یاشار در اختیار تیم تحقیق قرار داد، هر دو متهم دستگیر و به سرقت های سریالی منازل در شمال پایتخت اعتراف کردند. در حال حاضر با دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت متهمان تحت کنترل اداره آگاهی قرار دارند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا