فرهنگ و هنر

سازمان بورس برای عرضه خودرو در بورس چه وعده ای داده است؟

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: به طور جدی به دنبال عرضه خودروهای صفر کیلومتر داخلی و وارداتی در بورس کالا هستیم و رایزنی هایی نیز در این زمینه انجام شده است.


افق میهن –

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بورس کالا در چند سال اخیر با رشد قابل قبولی روبرو بوده و حجم معاملات سالانه این بورس از مرز ۱۵۰ میلیون تن گذشته است، اما این کافی نیست و بورس کالا می تواند میزبان کالاهای مختلف باشد. محصولات در زمینه های مختلف تولید کشاورزی. و صنعتی باشد که کل اقتصاد ایران از مزایای این رویداد بهره مند شود.

حجت‌الله سعیدی در بازدید از بورس کالای ایران و اولین خزانه طلای بازار سرمایه اعلام کرد: یکی از ماموریت‌های اصلی بورس کالا حذف واسطه‌های غیرضروری در بازارها است، صرف نظر از اینکه چقدر کالا در بورس کالا مبادله می‌شود. بستر بورس، نقش این واسطه ها در بازارها نیز کمرنگ تر می شود. بنابراین طبیعی است که بورس کالا همیشه در حوزه های مختلف مخالفان و منتقدانی سرسخت داشته باشد که ریشه این مخالفت ها به همین واسطه ها برمی گردد.

وی افزود: «هزینه مبادله» موضوع مهمی در اقتصاد است، بورس کالا می تواند به کاهش هزینه های بورس کمک کند. وقتی خودرویی در کارخانه ۵۰۰ میلیون تومان فروخته می شود، اما همین خودرو در بازار ۸۰۰ میلیون تومان است، یعنی با هزینه واسطه ای مواجه هستیم نه هزینه معامله؛ یعنی با هزینه واسطه مواجه هستیم. در اینجا، عملکرد بورس کالا می تواند به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کمک کند تا محصولات را با قیمت عادلانه مبادله کنند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: به طور جدی به دنبال عرضه خودروهای صفر کیلومتر داخلی و وارداتی در بورس کالا هستیم که رایزنی هایی نیز در این زمینه انجام شده است.

سعیدی بر موضوع تقویت زیرساخت های بورس کالا تاکید کرد و گفت: باید بورس کالا را با ارتقای زیرساخت های معاملاتی و متنوع سازی ابزارهای معاملاتی به گونه ای توسعه دهیم که حجم مبادلات این بورس به چند برابر وضعیت فعلی برسد. .

وی در پایان گفت: چشم انداز روشنی را برای بورس کالای ایران می بینیم. تا کل اقتصاد بتواند در کنار ابزارهای مالی کارآمد از مزایای این بورس در زمینه معاملات کالا و کشف قیمت های منصفانه بهره مند شود.

در این بازدید سید جواد جهرمی – مدیرعامل بورس کالای ایران – نیز گزارشی از عملکرد این بازار و برنامه های پیش رو برای توسعه آن ارائه کرد.



آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای موافق و رای مخالف

ارسال برای دیگران:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا