فناوری

سازمان جهانی بهداشت: درک وضعیت جهنمی غزه آسان نیست

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

یورونیوز: رئیس سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه ضمن توصیف وضعیت غزه به عنوان “جهنم” خواستار آتش بس و “راه حل واقعی” برای مناقشه اسرائیل و فلسطین شد.

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، متاثر از احساسات ناشی از شرایط اسفناک غزه و کشته شدن بیش از ۲۵۰۰۰ فلسطینی در این نوار محاصره شده، خواستار آتش بس و آتش بس شد.

آقای آدهانوم بخشی از دوران کودکی خود را در جنگ گذراند و فرزندانش نیز در طی بمباران ها و درگیری های مرزی بین اتیوپی و اریتره بین سال های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ در پناهگاه ها زندگی می کردند.

نوشته های مشابه

وی در نشستی با حضور مدیران ارشد و هیئت اجرایی سازمان جهانی بهداشت که به موضوع «اورژانس بهداشتی در غزه» اختصاص داشت، تاکید کرد: با توجه به تجربه ای که دارم، معتقدم جنگ، جدای از دامن زدن به خشونت بیشتر، نفرت، رنج و ویرانی، هیچ دستاوردی ندارد. بنابراین باید به دنبال صلح و آتش بس باشیم و مشکل موجود را با سیاست حل کنیم.»

خزاب پیش از پایان سخنان خود خطاب به حاضران در جلسه گفت: فکر می کنم همه شما راه حل دو کشوری و … را بارها تکرار کرده اید. امیدوارم این جنگ پایان یابد و به یک راه حل واقعی برای درگیری فعلی تبدیل شود.

در حالی که اسرائیل همچنان اصرار دارد که جنگ کنونی غزه تنها با نابودی حماس و بازگشت همه گروگان ها پایان خواهد یافت. جنگی که ده ها هزار غیرنظامی از جمله بسیاری از زنان و کودکان را کشته است.

سفیر اسرائیل در واکنش به اظهارات تدروس آدهانوم، آن را “شکست کامل سیاست های حاکم بر سازمان بهداشت جهانی” خواند.

میراو الون، سفیر و نماینده اسرائیل در سازمان‌های بین‌المللی در ژنو، گفت که اظهارات تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، “رویکرد اشتباه” این سازمان را از ۷ اکتبر نشان می‌دهد.

وی در توجیه این سخنان گفت که آقای آدهانوم در اظهارات خود به «افراد گروگان گرفته شده توسط حماس، کشتار غیرنظامیان اسرائیلی، نظامی شدن بیمارستان ها و استفاده حماس از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی» اشاره ای نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا