ترندهای روز

سازمان ملل درباره «جهنم آب و هوا» هشدار داد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

سرویس نظارت بر تغییرات اقلیمی اتحادیه اروپا روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد که هر یک از دوازده ماه گذشته گرم ترین سال سال بوده است و در همین حال، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار اقدامات فوری برای جلوگیری از “جهنم” شده است. “آب و هوا”.

الجریده نوشت: سرویس تغییرات اقلیمی کوپرنیک اعلام کرد: میانگین دمای جهانی در طول سال منتهی به ماه می از میانگین دمای قبل از انقلاب صنعتی ۱.۶۳ درجه سانتیگراد فراتر رفت و آن را به گرم ترین دوره از زمان آغاز ثبت ها تبدیل کرد. ۱۹۴۰ میلادی به نام مستعار.

به گفته این سرویس، میانگین دوازده ماه گذشته به این معنی نیست که جهان از آستانه گرمایش جهانی ۱.۵ درجه سانتیگراد که میانگین دمای چند دهه را اندازه می گیرد، فراتر رفته است. دانشمندان در مورد عواقب تجاوز به عنف هشدار می دهند که فراتر از آن به آن رسیدگی نخواهد شد.

سازمان جهانی هواشناسی سازمان ملل متحد در گزارشی جداگانه، احتمال ثبت دمای بیش از ۱.۵ درجه سانتیگراد بیش از ۱.۵ درجه سانتیگراد نسبت به قبل از صنعتی شدن حداقل یک سال از پنج سال آینده را ۸۰ درصد اعلام کرد و اعلام کرد که در سال گذشته این احتمال وجود دارد. حدود ۶۶ درصد بود.

از سوی دیگر، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در سخنانی درباره این نتایج، نسبت به سرعت حرکت جهان در جهت اشتباه و به دور از ثبات سیستم اقلیمی هشدار داد و در سخنرانی خود به مناسبت جهانی وی گفت: در سال ۱۳۹۴ احتمال وقوع این سبقت نزدیک به صفر بود.

گوترش خواستار کاهش ۳۰ درصدی تولید و استفاده از سوخت های فسیلی در جهان تا سال ۲۰۳۰ شد و افزود: ما به راهی برای خارج شدن از بزرگراهی که به سمت جهنم آب و هوایی می رود، نیاز داریم.

دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: در دهه جاری در نبرد ۱.۵ درجه سانتیگراد یا پیروز خواهیم شد یا شکست خواهیم خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا