اخبار اقتصاد ایران

سازمان هواپیمایی اطلاعیه داد/ پاسخ به ادعای خرید جت شخصی :: ایران تحلیل

سازمان هواپیمایی کشوری در واکنش به اظهارات رئیس این سازمان مبنی بر خرید جت شخصی اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش ایران تحلیل، سازمان هواپیمایی کشوری در واکنش به اظهارات رئیس این سازمان در خصوص خرید هواپیمای شخصی اطلاعیه ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: در سال ۱۳۸۱ به پیشنهاد وزارت راه و ترابری و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین نامه مالکیت و بهره برداری از هواپیماهای شخصی به تصویب رسید.

بر اساس این آیین نامه، هر شخص حقیقی یا حقوقی دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران مجاز است با رعایت قوانین و مقررات مربوطه اقدام به خرید و مالکیت هواپیمای غیرنظامی خصوصی نماید.

همچنین بهره برداری از هواپیمای شخصی منوط به اخذ مجوز هواپیما و اپراتور بر اساس استانداردهای پروازی و قوانین و مقررات سازمان هواپیمایی کشوری است.

در همین راستا سال گذشته خبرنگاری در گفت و گو با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره مالکیت خصوصی هواپیماهای شخصی سوال کرد.

پس از انتشار مطالبی در این زمینه، این سوال مطرح شد که خرید جت های شخصی به تازگی در اختیار مردم قرار گرفته است، علیرغم اینکه این موضوع نه تنها موضوع جدیدی بود، بلکه مقررات مالکیت و بهره برداری از هواپیماهای شخصی را نیز در نظر گرفت. در سال ۲۰۰۲ تصویب شد.

بنابراین رویکرد سازمان هواپیمایی کشوری از ابتدا ترغیب و تشویق بخش خصوصی برای ورود به صنعت هوانوردی در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه کشور بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا