ترندهای روز

سازنده برج خلیفه آسمان‌خراش را به باتری تبدیل می‌کند!

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

طراح بلندترین ساختمان جهان اکنون قصد دارد آسمان خراشی با قابلیت ذخیره انرژی بسازد.

شرکت اسکیدمور، اوینگ و مریل (SOM) که برج خلیفه را طراحی کرده است، اکنون قصد دارد با کمک گرانش زمین، آسمان خراش ها را به باتری تبدیل کند. در حساب کاربری X این شرکت آمده است: اگر ساختمانی به باتری تبدیل شود چه اتفاقی می افتد؟ ما با Energy Vault همکاری کرده ایم تا سیستم ذخیره انرژی گرانشی آن را ارتقا دهیم. این سیستم متشکل از بلوک‌های سنگین است که در ارتفاع بالا ذخیره می‌شوند و با رها شدن آنها انرژی تولید می‌کنند که به الکتریسیته تبدیل می‌شود.

هدف این مشارکت طراحی ساختمانی سازگار با محیط زیست است که برای اولین بار امکان بازپرداخت سریع کربن را فراهم کند.

تحت این مشارکت استراتژیک، SOM تنها معمار و مهندس سازه سیستم ذخیره انرژی گرانشی این شرکت، که GESS نام دارد، خواهد بود. این قرارداد شامل استفاده از فناوری در ساختمان های بلندمرتبه در مناطق شهری و سایر سازه ها در محیط های طبیعی، تسریع بازپرداخت کربن و کاهش مصرف انرژی است.

سازنده برج خلیفه آسمان خراش را به باتری تبدیل کرد!

این شرکت بر اساس فناوری مذکور نمونه های اولیه ای را طراحی کرده است که با استفاده از موتورهای الکتریکی، بلوک های بزرگ را بلند می کنند. این فرآیند انرژی ایجاد می کند که می تواند با پایین آمدن بلوک به الکتریسیته تبدیل شود.

طرح اصلی به طور گسترده در واحدهای هیدروالکتریک پمپاژ استفاده می شود. Energy Vault اولین پروژه بزرگ خود را در این ماه در نزدیکی شانگهای به پایان رساند، یک سیستم ذخیره انرژی مستقل که می تواند تا ۲۵ مگاوات برق را به مدت ۴ ساعت ذخیره کند. شرکت های دیگر در حال آزمایش انواع جدیدی از سیستم های ذخیره انرژی گرانشی هستند. به عنوان مثال یک شرکت قصد دارد از چاه ها و معادن خالی و متروکه نفت برای این منظور استفاده کند.

بر اساس این طرح اولیه، SOM 4 سیستم ذخیره انرژی اختراع کرده است که ۳ تای آنها از بلوک های سنگین یا آب استفاده می کنند. ۲ پلان در تپه ها ادغام شده است و پلان سوم یک برج بلند و استوانه ای شکل است که برای محیط های شهری و احتمالاً برای فضاهای مسکونی، خرده فروشی و اداری طراحی شده است.

پروژه Shanghai Energy Vault حدود ۱۵۰ متر ارتفاع دارد، اما باتری های آسمان خراش SOM احتمالاً بلندتر بوده و به ارتفاع ۳۰۰ متر می رسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا