اقتصاد جهان

سازنده چت جی پی تی تهدید جهانی هوش مصنوعی را نادیده می گیرد

به گزارش خبرگزاری افق میهن ، دانیل کوکوتاجلو، محقق سابق شرکت آمریکایی OpenAI به نقل از راشاتودی، در مصاحبه با نیویورک تایمز هشدار داد که این شرکت از خطر بالقوه هوش مصنوعی (AGI) برای بشریت آگاه است. آنها را نادیده گرفت.

AGI یک فناوری هوش مصنوعی فرضی است که قادر به درک، استدلال و انجام وظایف مختلف است. اگر این فناوری با موفقیت توسعه یابد، رفتار انسان را در عین داشتن توانایی یادگیری و استدلال، تکرار یا پیش بینی می کند.

کوکوتاگلو که در آوریل تیم مدیریت OpenAI را ترک کرد، تاکید کرد که به احتمال ۷۰ درصد این “هوش مصنوعی پیشرفته” بشریت را نابود خواهد کرد، اما این شرکت مستقر در سانفرانسیسکو به هر حال پیش می رود.

یکی از محققین سابق OpenAI به نیویورک تایمز گفت که مقامات این شرکت “واقعاً در مورد توسعه AGI هیجان زده هستند و بی رحمانه برای اولین بودن می جنگند.”

این محقق ۳۱ ساله همچنین گفت که دو سال پیش پس از پیوستن به OpenAI و وظیفه پیش‌بینی پیشرفت فناوری، به این نتیجه رسید که نه تنها صنعت تا سال ۲۰۲۷ به AGI دست خواهد یافت، بلکه به احتمال بسیار زیاد این فناوری وجود دارد. پتانسیل ایجاد خسارت فاجعه بار به بشریت و یا حتی نابودی آن را دارد.

کارمند سابق شرکت گفت که به سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI گفته است که شرکت باید “به سمت امنیت (فناوری) حرکت کند و زمان و منابع بیشتری را برای رسیدگی به خطرات ناشی از هوش مصنوعی اختصاص دهد تا اینکه به هوشمندتر کردن آنها ادامه دهد.

کوکوتاگلو در ادامه ادعا کرد که آلتمن با او موافق است، اما از آن زمان تاکنون چیزی تغییر نکرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا