فناوری

ساز نوازندگان ۲۰ کشور جهان برای آزادی غزه کوک می‌شود

اولین جشنواره آزادی هنر گروه از اول تا ششم اسفند ۱۴۰۲ (بهمن ۱۳۹۲) در تهران برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، نخستین دوره جشنواره «هنر آزادی» در بخش سرودهای انقلابی و ضد امپریالیستی با محوریت هنرمندان گروه های مقاومت برگزار می شود.

کیوان امجدیان (دبیر جشنواره) در این باره گفت: با توجه به رویداد تاریخ ساز غزه و لزوم نزدیک شدن اذهان مردم کشورهای مختلف به حماسه بزرگ مردم فلسطین علیه صهیونیست های جنایتکار. ، میلاد حضرت ولیعصر (عج) فرصت مغتنمی برای برگزاری اولین دوره این جشنواره است.

وی یادآور شد: با وجود اینکه زمان بسیار کمی برای برگزاری اولین دوره این جشنواره داریم، اما با کمک و همکاری اقشار مختلف فرهنگی و هنری کلید این کار این است که آن را یک عملیات فرهنگی تلقی کنیم.

گروه های سرود، کر و فولکلور از کشورهای با سابقه حضور در خط مقدم مبارزه با سلطه غرب در این جشنواره حضور دارند و پس از پایان برنامه، آثار توسط گروهی از داوران کشورهای مختلف مورد بررسی قرار می گیرد. مراسم اختتامیه نیز در آستانه نیمه شعبان برگزار می شود.

در این جشنواره گروه های موسیقی از کشورهایی مانند آفریقای جنوبی، الجزایر، اوگاندا، اندونزی، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، بولیوی، بنگلادش، پاکستان، تونس، سوریه، شیلی، چین، فلسطین، کوبا، روسیه، لبنان، لیبی، عراق نیجر، نیجریه، مالی، نیکاراگوئه، ونزوئلا، ویتنام و یمن با هم رقابت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا