اخبار اقتصاد ایران

سال آینده قیمت گوشت به کمتر از ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد | واردات گوشت منجمد نسبت به پارسال دو برابر شد

معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی می گوید: قیمت گوشت قرمز در بهار سال به کمتر از ۵۰۰ هزار تومان می رسد. احمد خانی نوذری قیمت دام زنده را کیلویی ۲۱۰ هزار تومان پیش بینی کرده است.

ایران تحلیل به نقل از فارس، گوشت یکی از محصولاتی بود که افزایش قیمت آن در سال ۱۴۰۲ بسیاری را شوکه کرد، قیمت آن به بیش از ۵۰۰ هزار تومان رسید و مردم همچنان نگران قیمت سال آینده هستند.

معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی می گوید: قیمت گوشت قرمز در بهار امسال به کمتر از ۵۰۰ هزار تومان می رسد. همچنین احمد خانی نوذری قیمت دام زنده را کیلویی ۲۱۰ هزار تومان پیش بینی کرده است.

در حالی که قیمت گوشت در ابتدای سال جاری کیلویی ۲۵۰ هزار تومان بود، چند ماه پیش از ۵۰۰ هزار تومان گذشت. به گفته کارشناسان، خشکسالی، افزایش قیمت جهانی نهاده ها و اجرای سیاست ارز ترجیحی در کشور باعث افزایش قیمت تمام شده تولید در دو سال گذشته و کاهش تولید داخلی شده است. بر اساس آمار سال گذشته ۱۶ میلیون راس یعنی دو برابر استاندارد دام به کشتارگاه فرستاده شده است که نشان می دهد دامداران نتوانسته اند نیاز دام خود را تامین کنند.

معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص استدلال خود برای کاهش قیمت گوشت می گوید: افزایش تولید گوشت داخلی به دلیل بارندگی های اخیر، کاهش قیمت نهاده ها و توزیع نهاده ها برای عشایر یک دوره ۶ ماهه انگیزه دامداران را برای تولید افزایش داده است.

به گفته نوذری واردات گوشت منجمد نسبت به سال گذشته دو برابر شده و تا پایان ماه مبارک رمضان به ۱۰۰ هزار تن می رسد و روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم در داخل کشور توزیع می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا