بانک و بیمه

سامانه مرکزی تجمیع اطلاعات گروه پارسیان (سمتاپ) رونمایی شد

به گزارش ایران تحلیل به نقل از بانک پارسیان، مراسم رونمایی از سامانه مرکزی تجمیع اطلاعات گروه پارسیان (سمتاپ) چهارشنبه ۲ اسفندماه با حضور مصطفی ضرغامی از اعضای هیئت مدیره و مسعود پشمه چی برگزار شد. قائم مقام هیئت مدیره به جای رئیس امور مالی و فناوری اطلاعات نوین، حمید توفیقی، مدیرعامل گروه داده پردازی و سایر مدیران. شرکت های بانک ارشد و گروه بانک پارسیان ابقا شدند.

معرفی این سامانه به عنوان دروازه مشتریان به اکوسیستم پارسیان با تاکید بر مدیرعاملی بانک و توسط ارائه دهنده خدمات سامانه های کاربردی کاسپین به نمایندگی از گروه داده پرداز پارسیان به عنوان بازوی فناوری این بانک. اردیبهشتکلید در ماه ۱۴۰۱ افتتاح شد و اکنون پس از حدود دو سال به بهره برداری رسیده است.

یکی از اهداف کلیدی ایجاد این سامانه عبارت است از: ایجاد و استفاده از بانک اطلاعاتی مشترک با اطلاعات هویتی مشتریان اکوسیستم بانک پارسیان، کاهش هزینه های جذب و حفظ مشتریان در اکوسیستم از طریق احراز هویت جامع، ایجاد مدیریت داده ها، افزایش کیفیت اطلاعات در جمع آوری و کاهش هزینه های خدمات، ایجاد چشم اندازی یکپارچه از اکوسیستم مشتری و وضعیت. اطلاعات مالی آنها امکان نوآوری و خطوط تجاری جدید مبتنی بر DaaS و همچنین امکان هم افزایی بین شرکت ها بر اساس اطلاعات مشترک را برجسته می کند.

علاوه بر قابلیت تجزیه و تحلیل اطلاعات هویتی مشتری و ایجاد گزارشات و داشبوردهای مدیریتی مختلف، امکان دریافت گزارش سفر مشتری در اکوسیستم بانک پارسیان و امکان ارائه پیشنهادات جامع و خدمات متنوع که در نهایت منجر به ایجاد می شود نیز وجود دارد. این پروژه به عنوان باشگاه مشترک مشتریان اکوسیستم بانک پارسیان منجر به دستاوردهای زیر می شود:

• کاهش هزینه های بازاریابی هر شرکت از طریق امکان استفاده از اطلاعات مشتریان سایر شرکت ها در اکوسیستم بانک پارسیان با رعایت حریم خصوصی و محرمانه بودن اطلاعات مشتریان.

• ایجاد یک رویکرد داده محور برای حمایت از تصمیم گیری اجرایی

• ایجاد دارایی جدید برای بانک پارسیان در قالب کلان داده و امکان فروش اطلاعات به قوه مقننه دولتی یا بخش خصوصی.

باید بگویم؛ علاوه بر بانک پارسیان، شرکت های تجارت الکترونیک پارسیان، تابان آتی پرداز، تامین مالی لوتوس پارسیان، کارگزاری پارسیان، صرافی پارسیان، لیزینگ پارسیان و بیمه پارسیان نیز در این پروژه نمایندگی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا