ترندهای روز

سامسونگ از اولین حلقه هوشمند خود رونمایی کرد؛ از «گلکسی رینگ» چه می‌دانیم؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

شرکت خدمات الکترونیک سامسونگ در روز چهارشنبه ۱۰ جولای (۲۰ تیر) اولین نسل از حلقه های هوشمند خود را با نام «حلقه کهکشان» به بازار عرضه کرد.

این شرکت روز چهارشنبه در رویداد Galaxy Unpacked خود در پاریس اعلام کرد که حلقه گلکسی سامسونگ، که در چند ماه گذشته در حال آزمایش بوده است، یک حلقه سبک وزن است که با فناوری هوش مصنوعی کار می کند. ساخته شد

به گفته سامسونگ، این انگشتر مجهز به حسگرهایی است که به فرد اجازه می دهد ۲۴ ساعت شبانه روز بر سلامت خود نظارت کند.

به گفته سامسونگ، حلقه هوشمند جدید می تواند مشخصات سلامتی افراد را ردیابی کند. به عنوان مثال این دستگاه می تواند حرکات فرد در هنگام خواب، تاخیر در خواب، ضربان قلب و تنفس را کنترل کرده و کیفیت خواب فرد را تحلیل کند.

حلقه هوشمند سامسونگ می تواند سیکل قاعدگی خانم ها را نیز ثبت کند. سامسونگ می گوید این حلقه از دمای پوست برای کمک به ردیابی چرخه قاعدگی افراد استفاده می کند.

رینگ هوشمند سامسونگ می تواند به کاربران خود اطلاع دهد که ضربان قلب آنها به طور غیر طبیعی بالا یا پایین است یا خیر؟ کاربران همچنین می توانند ضربان قلب خود را به صورت زنده بررسی کنند.

محصول جدید همچنین می تواند نوع ورزش یا فعالیتی را که فرد انجام می دهد تشخیص دهد.

حلقه مجهز به هوش مصنوعی سامسونگ

اطلاعات این حلقه هوشمند به یک نرم افزار هوش مصنوعی در گوشی هوشمند سامسونگ منتقل می شود تا تصویری جامع از سلامت افراد ارائه شود و به فروش سایر محصولات این شرکت کمک کند.

حلقه کهکشان بسته به اندازه ارائه شده وزنی بین ۲.۳ تا ۳ گرم دارد و در سه رنگ موجود است. سامسونگ می‌گوید باتری گلکسی رینگ می‌تواند تا هفت روز دوام بیاورد و همچنین یک کیف شارژ بی‌سیم قابل حمل برای آن وجود دارد.

حلقه هوشمند سامسونگ در تاریخ ۲۴ جولای با قیمت پایه ۳۹۹.۹۹ دلار در دسترس خواهد بود.

روز چهارشنبه، سامسونگ علاوه بر جدیدترین گوشی‌های تاشو خود با نام‌های «Galaxy Z Fold 6» و «Z Flip 6» از جدیدترین ساعت‌های هوشمند خود، «Galaxy Watch 7» و «Galaxy Watch Ultra» نیز رونمایی کرد.

این اولین بار است که این شرکت مدل «Ultra» را برای ساعت‌های هوشمند خود عرضه می‌کند و می‌گوید این دستگاه الکترونیکی برای ورزشکاران و کسانی که در فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی و کوهنوردی فعالیت می‌کنند مفید است.

سامسونگ تخمین می زند که در سال ۲۰۲۵ حدود چهار میلیون حلقه هوشمند در بازار جهانی وجود خواهد داشت. با این حال، این رقم در مقایسه با ۲۵۰ میلیون ساعت هوشمندی که انتظار می‌رود فروخته شود، عدد بزرگی نیست.

با این حال، کارشناسان می گویند حرکت سامسونگ به سمت حلقه های هوشمند ممکن است به این ابزارهای فناوری پوشیدنی کمک کند تا به جریان اصلی تبدیل شوند.

این غول فناوری کره جنوبی ماه هاست که تلاش می کند محصولات خود مانند گوشی های هوشمند و پوشیدنی ها را مانند ساعت هوشمند رقیب خود اپل یکپارچه کند.

تلاش سامسونگ برای ورود به صنعت محصولات جدیدتر در زمانی صورت می‌گیرد که فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت اندکی بهبود می‌یابد، اما مشکل اینجاست که کاربران گوشی‌های خود را برای مدت طولانی‌تری نگه می‌دارند و سازندگان دستگاه‌ها به دنبال محصولات الکترونیکی اضافی برای فروش هستند.

مقامات سامسونگ در تبلیغات خود گفته اند که این حلقه های “کمتر مزاحم” یک جایگزین مناسب و شیک برای کسانی است که نمی خواهند از یک ساعت هوشمند حجیم به خصوص در شب استفاده کنند.

در همین حال، کارشناسان امنیتی نسبت به جمع‌آوری داده‌ها توسط اکوسیستم سامسونگ هشدار داده‌اند، زیرا اطلاعات جمع‌آوری‌شده از حلقه، ساعت و تلفن در صورت ترکیب با هم می‌تواند خطرات زیادی ایجاد کند.

جمع آوری داده ها در مورد چرخه های قاعدگی نیز در گذشته بحث برانگیز بوده است. سال گذشته، دفتر کمیساریای اطلاعات بریتانیا به دلیل نگرانی های امنیتی داده ها، بررسی برنامه های باروری و ردیابی دوره را آغاز کرد.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا