اقتصاد جهان

ستون فقرات اقتصاد آلمان در آستانه ورشکستگی

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، شبکه خبری بلومبرگ روز شنبه به نقل از نمایندگان معروف تجاری و تحلیلگران صنعت گزارش داد که شرکت های بزرگ سنتی و خانوادگی در آلمان که ستون فقرات اقتصاد این کشور محسوب می شوند، در در آستانه ورشکستگی

موانع اقتصادی، افزایش هزینه‌های وام‌گیری و موانع بوروکراتیک، سرمایه‌گذاری در فناوری‌های جدید را برای صاحبان نزدیک به سه میلیون کسب‌وکار خانوادگی غیرممکن یا بی‌ارزش می‌کند.

ینس کرین، رئیس بخش ادغام در Commerzbank، که در کسب و کارهای خانوادگی تخصص دارد، گفت: “تعداد شرکت های متوسط ​​آلمانی برای فروش سال هاست که در حال افزایش است.”

وی افزود: (اجرای) مقررات جدید و همچنین نیاز به سرمایه گذاری های کلان برای تغییر یا گسترش کسب و کار این احساس را در بین بسیاری از کارآفرینان ایجاد کرده است که می گویند: دیگر بس است.

این تحلیلگر همچنین تاکید کرد که وضعیت کسب و کار پیش از بروز این مشکلات به دلیل اپیدمی کرونا و بحران انرژی پیچیده بود.

بنا بر گزارش ها، این شرایط دشوار باعث شده است که برخی از مالکان به فکر فروش شرکت های خود باشند، در حالی که وراث تمایل کمتری برای تصاحب کسب و کار خانوادگی دارند.

یان فیلیپ فاندر، یکی از مالکان Proventis Partners که به کسب و کارهای خانوادگی در آلمان، اتریش و سوئیس مشاوره مالی ارائه می دهد، گفت: «ذهنیت وراث تغییر کرده است و تعداد کمتری از وراث مایل به قبول مسئولیت مدیریت هستند. مدیر.» «برای پدر و مادرش اجرایی هستند.

این وضعیت پس از آن سخت تر شد که دادگاه قانون اساسی آلمان به حزب حاکم این کشور دستور داد تا کمک های مالی خارج از بودجه را در سال ۲۰۲۳ مسدود کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا