فناوری

سخنگوی انصارالله: در حملات شب گذشته آمریکا هیچکس آسیبی ندیده / این حملات «هیچ تاثیر چشمگیری» بر توانایی‌های ما در جلوگیری از تردد کشتی‌های مرتبط با اسرائیل نخواهد داشت

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

بی بی سی: در حالی که در ساعات اولیه بامداد امروز یک ناو جنگی آمریکایی بار دیگر مواضع یمنی ها را مورد حمله موشکی قرار داد، سخنگوی حوثی ها این حملات را “بی اثر” خواند.

ایالات متحده گفت که یک “سایت راداری” حوثی ها را هدف قرار داده است و گزارش های محلی می گوید که موشک ها به یک پایگاه هوایی در نزدیکی صنعا پایتخت یمن اصابت کرده است.

در همین حال، محمد عبدالسلام، سخنگوی حوثی‌ها به رویترز گفت که حملات آمریکا به این کشور، از جمله حمله صبح امروز، «هیچ تأثیر قابل‌توجهی» بر توانایی حوثی‌ها برای جلوگیری از عبور کشتی‌های تجاری مرتبط با اسرائیل نخواهد داشت.

وی همچنین گفت که در حملات شب گذشته آمریکا به کسی آسیب نرسیده است.

هانس گراندبرگ، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن نیز با ابراز نگرانی از تحولات اخیر از همه طرف های درگیر خواست حداکثر خویشتنداری را به خرج دهند.

آمریکا، انگلیس و تعدادی از متحدان بین المللی آنها از پنجشنبه شب در واکنش به حملات این گروه به کشتی های تجاری در دریای سرخ حملات نظامی خود را به مواضع حوثی ها در یمن آغاز کرده اند.

حوثی‌های یمن که یک جریان سیاسی و نظامی در این کشور هستند و بخش بزرگی از این کشور را در اختیار دارند، در واکنش به حملات اسرائیل به غزه، حمله به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ را آغاز کردند.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، گفت که از ۱۹ نوامبر ۲۸ بار با هواپیماهای بدون سرنشین، موشک های کروز و موشک های بالستیک ضد کشتی به کشتی ها در دریای سرخ حمله کرده است.

این حملات مسیر کشتی‌های تجاری را تغییر داده و میلیون‌ها دلار خسارت به شرکت‌های کشتیرانی بین‌المللی وارد کرده است که به نوبه خود باعث افزایش قیمت کالاهای مصرفی در بازارهای بین‌المللی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا