اخبار اقتصاد ایران

سرانه مصرف چای غیرکارشناسی است | چای سنواتی نباید از انبارها خارج شود

هادی امیدی، نایب رئیس صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور، آمار مصرف سالانه چای را غیرکارشناسانه خواند و گفت: متاسفانه بر اساس همین آمار غیرکارشناسی، بیش از ۱۱۲ تا ۱۲۰ هزار تن در کشور وارد شده است. ۲ سال گذشته و این اختلال در سال گذشته نیز به دلیل واردات غیرقانونی بوده است.

ایران تحلیل هادی امید بیبالان مدیر کارخانه چای شهید انصاری بیلان رودسر در گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به برداشت اولین دسته برگ سبز چای بهاره گفت: در خصوص قیمت برگ سبز به چایکاران پرداخت شده است، حدود ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سهم کارخانه ۲.۲ میلیارد تومان است و سهم دولت معادل ۲ میلیارد تومان است یعنی ۴۵ درصد پولی که ما داریم. در این واحد تولیدی پرداخت کرده اند.

وی با اشاره به خرید ۳۷۰ تن برگ سبز گفت: میزان چای خشک استخراج شده ۸۴ تن چای بوده است.

نایب رئیس صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور و نماینده چایکاران با تاکید بر اینکه دولت محترم باید مبلغی را برای تسهیلات کم هزینه و افزایش سرمایه به این صندوق اختصاص دهد، یادآور شد: سرمایه صندوق حدود ۱۱۷ میلیارد تومان است. ، که به صورت تسهیلات سودآور می باشد. ۴ درصد برای خرید ابزار و باغات به کشاورزان تعلق می گیرد.

امید بیبالان با اشاره به اعطای ۹۰ میلیارد تومان اعطای تسهیلات به کشاورزان و واحدهای تولید چای گفت: این تسهیلات بر اساس سهامی که کشاورزان در اختیار دارند و همچنین میزان تقاضای آنها برای کشت با تایید سازمان چای در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

مدیر کارخانه چای شهید انصاری بی بالان رودسر با قدردانی از حمایت استاندار گیلان از چایکاران گفت: درخواست ما این است که بخشی از درآمد حاصل از واردات چای وارد چرخه تولید چای شود تا از طریق صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور در اختیار چایکاران قرار خواهد گرفت.

امیدی بیبالان با اشاره به واردات ۶۰ تا ۶۵ هزار تن چای خشک به کشور گفت: کل نیاز مصرف چای ما ۸۰ هزار تن بیشتر نیست که ۳۰ تا ۳۵ هزار تن آن در داخل تولید می شود و بین ۳۵ هزار تا ۴ باید باشد. وارداتی اما متاسفانه این تنظیمات به هم ریخته است.

نایب رئیس صندوق حمایت از توسعه صنعت چای در کشور آمار مصرف سالانه چای را غیرکارشناسانه خواند و گفت: متاسفانه بر اساس همین آمار غیرکارشناسی بیش از ۱۱۲ تا ۱۲۰ هزار تن در سال وارد شده است. ۲ سال گذشته و این نابسامانی در سال گذشته نیز به دلیل واردات بی رویه بود. .

امید بیبالان با اشاره به تاکید استاندار گیلان بر عدم خروج چای کهنه از انبارها گفت: چای کهنه نباید وارد چرخه مصرف انسانی شود و تنها در صورت مهیا بودن شرایط کمپوست از انبارها حذف شود در غیر این صورت از بین می رود.

وی با قدردانی از استاندار گیلان گفت: چای سنواتی خسارت زیادی هم به کارخانه های چای و هم به کشاورزان وارد کرده بود که خوشبختانه با ابلاغ حکم استاندار و همکاری ارگان ها آن مصوبه به قوت خود باقی است. ، و تاکنون در سال ۱۴۰۳ هیچ مشکلی در این زمینه نداشته ایم.

امید بیبالان با اشاره به اقدامات صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور در راستای بیمه محصولات گفت: بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد باغات تحت پوشش بیمه محصولات هستند.

مدیر کارخانه چای شهید انصاری در خصوص صادرات چای به دیارمیرزا گفت: کشور ما نیاز به واردات چای دارد و از نظر من به عنوان یک فعال در حوزه چای، صادرات قابل توجیه نیست مگر اینکه چای باکیفیت ایرانی صادر شود. قیمت مناسب

امید با تاکید بر اینکه چای صادراتی ما چای باکیفیت و بدون افزودن مواد شیمیایی است و قابلیت رقابت در دنیا را دارد، تصریح کرد: اگر ارز خیلی خوبی داشته باشد مخالف نیستیم، تمام چایی که تولید می کنیم در ایران و از آن قابل مصرف است. انتظار داریم نهادهای دولتی با خرید چای داخلی از این صنعت حمایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا