اخبار اقتصاد ایران

سرای تجاری ایرانیان تبدیل به مرکز هماهنگی شرکتهای روسی و ایرانی شود

رئیس اتاق بازرگانی گیلان با اشاره به حضور بیش از ۱۲۰ تاجر ایرانی در آستاراخان گفت: اتاق بازرگانی ایران باید به مرکز هماهنگی شرکت های روسی و ایرانی تبدیل شود.

تقدیم به دیارمیرزا پایگاه اطلاع رسانی قاسم رضائیان در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی گیلان وی با اشاره به ظرفیت های استان گیلان گفت: اتاق بازرگانی موتور محرکه توسعه اقتصادی است و همه باید مسئولیت اقتصادی خود را انجام دهند تا گیلان به جایگاه خود دست یابد.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان با بیان اینکه گیلان استانی است که روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه را بر عهده دارد، به سفر اخیر هیات گیلان به روسیه اشاره کرد و گفت: سفیر ایران در روسیه، تجار روسی هستند. و مقامات آستاراخان تاکید کردند که باید سفرهای بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در طول ۸ ماه گذشته اتاق بازرگانی استان بر حل مشکلات استان از جمله گمرک آستارا، پایانه مرزی و سایر موضوعات مرتبط با صادرات تمرکز کرده بود، گفت: بیشتر کالاهای صادراتی گیلان انجام می شود. از طریق آستاراخان و ماخاچ قلعه. در بنادر ما و طرف روسیه وظایفی وجود داشت که اگر این سفر انجام نمی شد این تعرفه ها همچنان باقی می ماند.

وی با اشاره به پیگیری های استاندار گیلان، معاونت اقتصادی و دستگاه های نظارتی گفت: مشکلاتی برای تجار گیلانی در بندر قلعه ماخاچ به وجود آمده بود که پس از این سفر طرف روسی با اغتشاش گران برخورد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان با بیان اینکه مبادلات تجاری گیلان با شوروی سابق قدمتی ۱۷۰ ساله دارد، یادآور شد: در دهه ۸۰ گیلان استان اصلی در ارتباط با روسیه بود، حتی پس از فروپاشی شوروی، گیلان استان اصلی در ارتباط با روسیه بود. در تجارت با کشورهای مستقل پیشرو بود.

رضاییان با بیان اینکه تنها یک درصد از بازار ۲۹۴ میلیاردی روسیه متعلق به ایران است، گفت: ریشه این شکست عدم هماهنگی، بی برنامگی و به کارگیری افراد غیر متخصص است.

وی با اشاره به راه اندازی اتاق بازرگانی ایران در آستاراخان روسیه گفت: این اتاق بازرگانی هنوز انتظارات را برآورده نکرده است و دیروز با رئیس اتاق ایران صحبت کردم تا مدیریت اتاق ایران را واگذار کنیم. بازرگانی به استان گیلان.”

رضائیان با اشاره به حضور بیش از ۱۲۰ تاجر ایرانی در آستاراخان تصریح کرد: این ساختمان تجاری باید به اتاق مشترک تجار ایرانی و روس تبدیل شود.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان به علاقه داغستانی ها به ایرانیان اشاره کرد و گفت: داغستان کشوری قدرتمند و رکن اصلی حمل و نقل جاده ای در تجارت بین روسیه و ایران است و دارای نقاط مشترک با گیلان است که می تواند به افزایش مبادلات تجاری کمک کند. بین ایران و روسیه

رضائیان با بیان اینکه بندر سالیانکا ایران رتبه اول را در بین ۱۴ بندر آسترخان دارد، تصریح کرد: اتاق بازرگانی ایران باید به مرکز هماهنگی شرکت های روسی و ایرانی تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا