اخبار اقتصاد ایران

سرخ‌آبی‌ها در یک قدمی خصوصی شدن؛ استقلال و پرسپولیس واگذار می شوند

معاون واگذاری سهام و بنگاه های سازمان های خصوصی را تشریح کرد

معاون واگذاری سهام و شرکت های موسسات خصوصی با اشاره به احتمال واگذاری باشگاه های استقلال به هلدینگ خلیج فارس و پرسپولیس به کنسرسیومی متشکل از چهار بانک، گفت: در صورت عبور هر دو متقاضی از فیلتر کارگروه واجد شرایط بودن، اقدام می کنند. بتوانید در روز سوم این کار را انجام دهید. اردیبهشت در فرآیند عرضه حضور داشته باشید.

افق میهن، محمود قامت در گفت وگو با ایسنا، درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار کرد: هر واگذاری در چارچوب اصل ۴۴ مشمول تشریفات قانونی است که اکنون عرضه سهام این دو باشگاه در مرحله فرار است. از تشریفات؛ این مراسم با تبلیغات سازمان خصوصی سازی آغاز می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این دو شرکت فرابورسی هستند، آگهی عرضه توسط فرابورس منتشر می شود و سپس به متقاضیان فرصت داده می شود تا درخواست خود را به فرابورس و خصوصی سازی ارائه دهند. شرکت. سپس ظرف مدت معینی پس از پایان این مهلت، کارگروه واجد شرایط بودن که در یک سازمان خصوصی تشکیل شده و نمایندگان هیئت واگذاری در آن عضویت دارند، صلاحیت و صلاحیت فنی مدیریتی متقاضیان را بررسی می کند.

معاون سهام و بنگاه های سازمان خصوصی در ادامه توضیح داد: با انجام این بررسی، افرادی که از فیلتر کارگروه واجد شرایط بودن عبور کرده اند برای حضور در روز عرضه برای مسابقه خرید به بورس معرفی می شوند.

قامت در پاسخ به اینکه کدام شرکت ها متقاضی خرید پرسپولیس و استقلال هستند، گفت: در حال حاضر گمانه زنی هایی وجود دارد و کنسرسیومی متشکل از چهار بانک برای خرید پرسپولیس و هلدینگ خلیج فارس متقاضی خرید استقلال هستند. اما آنچه که باید به صورت رسمی اتفاق بیفتد، ارائه درخواست خرید توسط هر متقاضی از جمله این دو متقاضی بالقوه است.

وی ادامه داد: بنابراین فردا که آخرین مهلت است، همه متقاضیان باید درخواست خود را به سازمان خصوصی سازی ارائه کنند و سپس با توجه به شرایط پیشنهاد، کارگروه بررسی صلاحیت بررسی های لازم را انجام می دهد و بورس نیز توانایی مالی و شرایط عمومی متقاضی را بررسی کنید.

معاون واگذاری سهام و بنگاه های سازمان خصوصی تصریح کرد: در صورت گذراندن هر دو متقاضی از این فیلترها می توانند در روز سوم پذیرش شوند. اردیبهشت در فرآیند عرضه حضور داشته باشید. اگر تعداد متقاضیان زیاد باشد رقابت شکل می گیرد و اگر برای هر دو شرکت یک متقاضی وجود داشته باشد همان متقاضی برنده خواهد شد. پس از پایان رقابت تامین، برنده مشخص می شود و باید برای انعقاد قرارداد به سازمان خصوصی سازی مراجعه کند.

قامت در پاسخ به اینکه آیا غیر از هلدینگ خلیج فارس و کنسرسیوم بانکی درخواست دیگری برای خرید استقلال و پرسپولیس وجود داشته است، گفت: طبق اطلاعاتی که تاکنون به دست آمده این دو متقاضی هستند اما ما در سازمان خصوصی سازی همچنان در حال پیگیری هستیم. در انتظار درخواست ها

به گزارش ایسنا، سوم اردیبهشت ۸۵ درصد از سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در اردیبهشت ماه برگزار می شود تا در نهایت طلسم واگذاری ۵۰ درصد این شرکت ها به بخش خصوصی شکسته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا