ورزشی

سردار آزمون، تنها ایرانی تیم منتخب جام ملت‌های آسیا

قطر قهرمان جام ملت های آسیا شد و با موفقیت از عنوان خود در این رقابت ها دفاع کرد و به عنوان اولین تیم ملی در ۲۰ سال گذشته از عنوان قهرمانی خود در این رقابت ها دفاع کرد.

میزبان با هت تریک اکرم عفیف در ورزشگاه لوسیل با نتیجه ۳ بر یک اردن را شکست داد. عفیف در نهایت با کسب عنوان آقای گل توانست کفش طلای مسابقات را از آن خود کند. با این حال او تنها ستاره این رقابت ها نبود. در پایان جام ملت های آسیا نگاهی داریم به تیم منتخب این رقابت ها:

دروازه بان

میشال برشم (قطر)

مشعل برشم به عنوان بهترین دروازه بان این رقابت ها شناخته شد. درخشش او در ضربات پنالتی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل ازبکستان نقطه عطف عملکرد او در این رقابت ها بود.

مدافعان

یزان العرب (اردن)

مدافعان اردن به طور کلی در طول مسابقات فوق العاده بودند، اما یازان توجه ها را به خود جلب کرده است. این مدافع ۳۲ ساله به اردن کمک کرد تا به فینال برسد.

لوکاس مندز (قطر)

لوکاس مندز در تیم ملی قطر تفاوت بزرگی ایجاد کرد و به خوبی تیمش را در این رقابت ها هدایت کرد. او در جام ملت های آسیا موفق شد ۴۳ دفع انجام دهد که بیشترین دفع در بین بازیکنان بود.

محمد وید (قطر)

محمد واد در جام ملت های آسیا خیلی خوب درخشید. این مدافع بیشتر اوقات در پست دفاع چپ بازی می کرد و خیلی خوب ظاهر شد.

هافبک ها

موسی التماری (اردن)

موسی التمری با زدن سه گل و یک پاس گل، اردن را به فینال جام ملت ها رساند، اما در دیدار پایانی نتوانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد و تیمش از کسب عنوان قهرمانی بازماند.

سون هیونگ مین (کره جنوبی)

سون هیونگ مین در سطحی که از او انتظار می رفت عمل نکرد. با این حال کاپیتان کره در وقت اضافه مقابل استرالیا یک ضربه ایستگاهی به ثمر رساند. او در این مسابقات سه گل به ثمر رساند.

لی کانگ این (کره جنوبی)

لی کانگ در این رقابت ها موقعیت های گلزنی زیادی برای تیمش ایجاد کرد. هافبک پاری سن ژرمن ۷ موقعیت خوب گلزنی ایجاد کرد که بیشترین موقعیت در بین بازیکنان بود. او همچنین سه گل زد و یک پاس گل داد.

سردار آزمون (ایران)

در حالی که چهره هایی مانند مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش در کانون توجه بودند، این سردار آزمون بود که بیشترین تاثیر را در ایران داشت. او برای تیم سخت کار کرد و در پنج بازی دو گل و سه پاس گل به ثبت رساند.

اکرم عفیف (قطر)

اکرم عفیف در جام ملت های آسیا ستاره منحصر به فردی بود و به عنوان ارزشمندترین بازیکن این مسابقات انتخاب شد. او هر زمان که قطر به گل نیاز داشت می توانست مهارت های گلزنی خود را به رخ بکشد. این مهاجم با زدن ۸ گل صاحب کفش طلا شد و در دیدار پایانی برای قطر هت تریک کرد تا قطر برای دومین بار متوالی قهرمان شود.

المعز علی (قطر)

انتظارات زیادی از آقای گل دور قبل از این مسابقات می رفت و معز علی عملکرد نسبتا خوبی برای قطر داشت. او این فصل را با دو گل و دو پاس گل به پایان رساند.

ایمن حسین (عراق)

ایمن حسین یکی از بهترین بازیکنان مرحله گروهی این مسابقات بود و در چهار بازی برای عراق ۶ گل به ثمر رساند.

جام ملت های آسیا ۲۰۲۷ در عربستان سعودی برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا