ترندهای روز

سردار محمدیان: به‌کارگیری اتباع غیرمجاز جرم است

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

سردار عباسعلی محمدیان در پاسخ به خبرنگار سایت نایی مبنی بر بکارگیری اتباع خارجی و غیرمجاز توسط پیمانکاران فرعی دستگاه های دولتی گفت: تمامی اتباع خارجی باید با مجوز اقامت در کشور حضور داشته باشند. بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز جرم محسوب می شود و مشمول جرایم سنگین می باشد. در این راستا رایزنی هایی با وزارت کار و امور اجتماعی انجام شده تا اقدامات برای جمع آوری و طرد این افراد ادامه یابد.

وی افزود: هرگونه مجوزی از سوی سازمان اتباع فرج صادر می شود. در غیر این صورت با افرادی که به هر دلیلی مجوز اقامت ندارند برخورد و دستگیر خواهند شد. همچنین پیمانکارانی که این گونه افراد را به کار گیرند، با وجود اینکه قبلاً پیمانکاران را احضار کرده و مجازات لازم را برای آنها اعمال کرده ایم، مشمول مجازات خواهند شد.

سردار محمدیان در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر تاثیر جمع آوری و برنامه ریزی برای برخورد با اراذل و اوباش نیز گفت: اخیرا در تهران بزرگ به دلیل دستگیری هایی که صورت گرفته تعداد اراذل و اوباش و سرقت های آنها کاهش پیدا کرده است و این از لطف است. به حضور سردار رادان در فراجا. از زمان شروع این پروژه، شاهد کاهش این گونه جرائم بوده ایم و خوشبختانه به مردم بگویم که امنیت بیشتری نسبت به گذشته شاهد هستیم. آمار ما هم این را نشان می دهد. به طور کلی سرقت ها ۱۸ درصد کاهش داشته است که ۲۹ درصد این آمار مربوط به تجاوز و زورگیری و ۵۰ درصد آن مربوط به سرقت های مسلحانه است. البته شاهد افزایش تماس مردم با پلیس ۱۱۰ بوده ایم که ۵ درصد افزایش داشته است، اما کاهش ۱۲ درصدی تماس مردم در مورد سرقت نیز صحت آمار ما را تایید می کند. در این میان سرقت خودرو ۹ درصد و سرقت موتورسیکلت ۲۵ درصد کاهش داشته است. از مردم می‌خواهم سرقت خودروهای خود را سریعاً گزارش کنند زیرا خودروها و موتورسیکلت‌های سرقتی وسیله ارتکاب سایر جرایم است تا هیچ سرقت خودرویی بدون پرونده باقی نماند.

الان هم می بینیم که افرادی که در شهر دست به درگیری ها و اقدامات خشونت آمیز می زنند اراذل و اوباش نیستند و یا افراد کمی هستند که سعی داریم آنها را کنترل کنیم، هرچند دیده شده است که برخی افراد با قمه و چاقو شرارت می کنند. . و سر و صدا کردند و به بقیه مردم آسیب رساندند که از آثار و عواقب آن اطلاعی ندارند. در حال حاضر بر اساس قانون خرید و فروش سلاح های گرم غیر متعارف، تولید این اقلام ممنوع است که در هر صورت همچنان در دو استان وجود دارد. مردم با تهیه سلاح های غیر متعارف دست به قتل می زنند و پس از اطلاع در اسرع وقت دستگیرشان می کنیم.

سردار محمدیان همچنین درباره روش ها و شگردهای سارق گوشی موبایل که در روزهای اخیر تصاویر سرقت گوشی او در فضای مجازی زیاد دیده شده و به سارق خیابان استاد معین معروف شده است، گفت: همه سارقان موبایل در فضای مجازی اقدام می کنند. همون روش و روش این دزد مثل سارقین دیگه موبایل میگیرن و فرار میکنن که چیز خاصی نیست چیزی که تو کلیپ ها میبینیم کار یک گروه یا دو گروه نیست. اقداماتی برای دستگیری افراد صورت گرفت که کار ما را برای انتشار کلیپ ها سخت کرد.

سردار محمدیان درباره احداث کلانتری جدید نیز گفت: به هر حال از نظر تعداد با کسری بودجه مواجه هستیم و ۵۰ درصد مکان های مورد نیاز تامین شده است و در برخی مناطق یافتن زمین مناسب برای ساخت و ساز مشکل است. به هر حال با پیگیری های انجام شده ۶۵ رشته دیگر به مرحله نهایی رسیده و مابقی اقدامات نیز در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا