فناوری

سرعت اینترنت موبایل ایران، پایین‌تر از اوگاندا، موزامبیک و زیمبابوه / سقوط ایران به رده ۱۵۴ دنیا در سرعت اینترنت ثابت

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

بر اساس گزارش تست سرعت اخیر سرعت اینترنت موبایل و اینترنت ثابت در آبان ۲۰۲۳، میانگین سرعت اینترنت همراه در ایران ۳۱.۸۲ مگابیت بر ثانیه و متوسط ​​سرعت اینترنت ثابت در کشور ۱۲.۷۶ مگابیت بر ثانیه بوده است. در این ماه، اگرچه ایران همچنان در رتبه ۷۵ کشورهای دارای بالاترین میانگین سرعت اینترنت موبایل قرار دارد. اوگاندا در رتبه ۶۹ و زیمبابوه در رتبه ۷۴ قرار دارند.

مهر وی نوشت: بر اساس گزارش اخیر تست سرعت سرعت اینترنت همراه و ثابت در آبان ۲۰۲۳، میانگین سرعت اینترنت همراه در ایران ۳۱.۸۲ مگابیت بر ثانیه و متوسط ​​سرعت اینترنت ثابت در کشور ۱۲.۷۶ مگابیت بر ثانیه بوده است.

آخرین گزارش تست سرعت نشان می دهد که میانگین سرعت اینترنت همراه و ثابت در جهان در یازدهمین ماه سال ۲۰۲۳ (آبان ماه) به ترتیب ۴۸.۶۱ و ۹۰.۲۱ مگابیت بر ثانیه بوده است.

رتبه جدید سرعت اینترنت / سقوط ایران به رتبه 154 جهان در سرعت اینترنت ثابت / سرعت اینترنت همراه ایران کمتر از اوگاندا، موزامبیک و زیمبابوه

همچنین این گزارش حاکی از آن است که در آبان ماه سال ۱۳۹۲ میانگین سرعت اینترنت همراه در ایران ۳۱.۸۲ مگابیت بر ثانیه و متوسط ​​سرعت اینترنت ثابت ۱۲.۷۶ مگابیت بر ثانیه بوده است. در این ماه اگرچه جایگاه ایران در رده بندی کشورهای دارای بالاترین میانگین سرعت اینترنت موبایل نسبت به ماه قبل تغییری نکرده و همچنان در رتبه ۷۵ قرار دارد، اما در رتبه بندی سرعت اینترنت ثابت ایران با یک پله سقوط در رتبه ۱۵۴ قرار گرفته است. .

جایگاه ثابت ایران در رتبه بندی سرعت اینترنت موبایل

این در حالی است که در ماه گذشته (مهر) متوسط ​​سرعت اینترنت همراه در ایران ۳۱.۶۶ مگابیت بر ثانیه و متوسط ​​سرعت اینترنت ثابت کشور ۱۳.۰۳ مگابیت بر ثانیه بوده است. همچنین در رتبه بندی کشورهایی که بالاترین میانگین سرعت اینترنت همراه را دارند، جایگاه ایران نسبت به ماه قبل بدون تغییر و در رتبه ۷۵ قرار گرفت. جایگاه ایران در کشورهای دارای بالاترین میانگین سرعت اینترنت ثابت نسبت به ماه قبل تغییری نکرده و در رتبه ۱۵۳ قرار گرفته است.

رتبه جدید سرعت اینترنت / سقوط ایران به رتبه 154 جهان در سرعت اینترنت ثابت / سرعت اینترنت همراه ایران کمتر از اوگاندا، موزامبیک و زیمبابوه

امارات و قطر سریع ترین اینترنت موبایل را دارند

در رتبه بندی Speed ​​Test کشورهای دارای بالاترین میانگین سرعت اینترنت موبایل در نوامبر ۲۰۲۳، جایگاه ۴ کشور اول لیست نسبت به ماه قبل تغییری نکرده است. به این ترتیب امارات متحده عربی با میانگین سرعت ۳۲۴.۹۲ مگابیت بر ثانیه در رتبه اول قرار دارد. پس از آن قطر (۲۴۳.۹۵ مگابیت بر ثانیه)، کویت (۱۸۹.۱۱ مگابیت بر ثانیه) و چین (۱۶۱.۵۶ مگابیت بر ثانیه) به ترتیب در رده های دوم، سوم و چهارم قرار دارند.

رتبه جدید سرعت اینترنت / سقوط ایران به رتبه 154 جهان در سرعت اینترنت ثابت / سرعت اینترنت همراه ایران کمتر از اوگاندا، موزامبیک و زیمبابوه

نروژ (۱۵۳.۱۸ مگابیت بر ثانیه) و دانمارک (۱۴۷.۰۳ مگابیت در ثانیه) به ترتیب در رده های پنجم و ششم قرار دارند. جایگاه نروژ در این رده بندی نسبت به مهرماه یک پله و دانمارک ۲ پله افزایش یافته است.

ماکائو با میانگین سرعت ۱۳۶.۴۲ مگابیت بر ثانیه و کره جنوبی با سرعت ۱۳۶.۴۰ مگابیت بر ثانیه به ترتیب در رده های هفتم و هشتم قرار دارند. جایگاه هر یک از این کشورها در رتبه بندی کشورهایی که بالاترین میانگین سرعت اینترنت موبایل را دارند یک پله سقوط کرده است.

ایسلند (۱۳۳.۷۸ مگابیت بر ثانیه) و هلند (۱۲۲.۹۴ مگابیت بر ثانیه) به ترتیب در رتبه های نهم و دهم فهرست اینترنت پرسرعت موبایل جهان قرار دارند. جایگاه هر یک از این کشورها در رتبه بندی نیز یک پله افزایش یافته است.

موناکو در رده بندی سریع ترین اینترنت ثابت ۸ پله صعود کرد

در بخش اینترنت ثابت، گزارش آزمایش سرعت نوامبر ۲۰۲۳ نشان می دهد که جایگاه ۳ کشور برتر لیست نسبت به ماه قبل تغییری نکرده است. سنگاپور با میانگین سرعت ۲۶۳.۵۱ مگابیت بر ثانیه در رتبه اول قرار دارد. هنگ کنگ (۲۵۹.۰۲ مگابیت بر ثانیه) و شیلی (۲۴۹.۸۲ مگابیت بر ثانیه) همانند ماه اکتبر در جایگاه های دوم و سوم قرار دارند.

رتبه جدید سرعت اینترنت / سقوط ایران به رتبه 154 جهان در سرعت اینترنت ثابت / سرعت اینترنت همراه ایران کمتر از اوگاندا، موزامبیک و زیمبابوه

چین (۲۴۸.۹۲ مگابیت بر ثانیه) و موناکو (۲۴۷.۳۷ مگابیت در ثانیه) به ترتیب در رتبه های چهارم و پنجم قرار دارند. جایگاه چین در این فهرست یک پله و موناکو ۸ پله افزایش یافته است.

امارات متحده عربی با ۲ پله سقوط و متوسط ​​سرعت اینترنت ثابت ۲۳۹.۴۰ مگابیت بر ثانیه در جایگاه ششم قرار دارد. ایسلند با ۲ جایگاه و میانگین سرعت ۲۲۶.۰۵ مگابیت بر ثانیه در رده هفتم قرار دارد.

آمریکا (۲۱۹.۷۱ مگابیت در ثانیه)، تایلند (۲۱۶.۲۶ مگابیت در ثانیه) و دانمارک (۲۰۹.۵۲ مگابیت در ثانیه) به ترتیب در مکان های هشتم تا دهم قرار دارند. در مقایسه با رتبه بندی اکتبر ۲۰۲۳، جایگاه این کشورها ۱ رتبه، تایلند ۳ رتبه و دانمارک ۲ پله سقوط کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا