اقتصاد جهان

سرعت رشد اقتصاد چین در سه ماهه دوم 2024 کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از فایننشال تایمز، آمارهای رسمی روز دوشنبه حاکی از رشد ۴.۷ درصدی اقتصاد چین در سه ماهه دوم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بود که کمتر از پیش‌بینی‌ها و نرخ رشد کمتری نسبت به دوره مشابه سال قبل بود. سه ماهه سوم سال قبل ماه قبل از آن دوره را نشان می دهد.

بر اساس نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان، انتظار می رود تولید ناخالص داخلی چین که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ ۵.۳ درصد رشد کرد، ۵.۱ درصد افزایش یابد.

دومین اقتصاد بزرگ جهان با تقاضای ضعیف مصرف‌کننده و کاهش مداوم رشد مسکن دست و پنجه نرم می‌کند که منجر به افزایش مداخلات سیاست‌گذاران در ماه‌های اخیر شده است.

تولید صنعتی این کشور نیز در ماه ژوئن ۵.۳ درصد افزایش یافت، در حالی که فروش خرده فروشی تنها ۲ درصد در همان ماه افزایش یافت که بسیار کمتر از انتظارات بود.

بر اساس محاسبات رویترز، قیمت مسکن جدید در چین در ماه گذشته ۴.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت که شدیدترین کاهش در ۹ سال گذشته بود، در حالی که شروع مسکن و سرمایه گذاری در ملک در نیمه اول سال ۲۰۲۴ ۲۳.۷ درصد کاهش یافت. و ۱۰.۱ درصد

انتشار این داده ها در حالی صورت می گیرد که کمیته مرکزی حزب کمونیست چین سومین “پلنوم” خود را در روز دوشنبه آغاز کرد. این پلنوم یک نشست چهار روزه است که قرار است مسئولان این کشور سیاست های کلان اقتصادی را تعیین کنند.

آخرین رویداد قابل مقایسه در سال ۲۰۱۸ رخ داد. پکن رشد اقتصادی ۵ درصدی را برای کل سال هدف گذاری کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا