محیط زیست

سرعت وزش باد در اصفهان تشدید می‌شود/ ثبت دمای ۴۰ درجه در ۱۷ شهر استان

مینا معتمدی در گفت وگو با خبرنگار افق میهن در خصوص پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: مطابق با با تحلیل الگوهای همدیدی و بررسی نقشه های پیش یابی سرعت باد در نواحی شرق و شمال استان در ساعات عصر و اوایل شب افزایش می یابد.

وی افزود: بر اساس این پیش بینی ها خیزش گرد و غبار، دید و کاهش کیفیت هوا در مناطق شرقی و شمالی استان با تشدید وزش باد و مناطق مرکزی با شدت کمتری همراه است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار تراز زرد در زمان خطرات ناشی از وزش باد و گرد و خاک، تصریح کرد: در سایر مناطق آسمان در ساعات صبح صاف و در بعدازظهر ابر و ابر و گاهی باد افزایش می یابد.

وی درباره اخطار زرد رنگ همراه با وزش باد، گرد و خاک و کاهش دید از عصر یکشنبه ۲۴ لغایت سه شنبه گفت. بیست و ششم تیر وی در استان گفت: وزش باد شدید تا شدید همراه با گرد و خاک، کاهش دید و افزایش آلودگی هوا در مناطق شمالی، مرکزی و شرقی استان پیش بینی می شود و شدت آن در نیمه شمالی استان خواهد بود.

معتمدی ادامه داد: بر اساس اعلام امروز اداره کل هواشناسی استان اصفهان، وزش باد شدید و گرد و خاک در نواحی شمالی، شرقی و مرکزی اصفهان به ویژه آران و بیدگل، اردستان، انارک، با درودچوپانان خوردن و کویر، برخورد (دولت آباد)، کاشان، کبوترآبادکهپایه، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مهاباد، مورچه تو خوردیشاهین شهر و میما، نایین، نجف آباد، نسخهشهر و فرودگاه اصفهان شهید بهشتی یاد می گیرد

وی با توجه به کاهش دید به ویژه در محورهای شرقی و شمالی استان و کاهش کیفیت هوا، احتمال آسیب دیدن تجهیزات شهری و برون شهری از جمله ریزش بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، سقوط اجسام از ارتفاع و شکستن نهال. و درختان کهنسال هشدار داد و افزود: شهروندان به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه سالمندان، افراد مبتلا به بیماری های تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان زیر پنج سال از حضور در فضای باز خودداری کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان تاکید کرد: شهروندان از تردد و پارک خودرو در مجاورت ساختمان های نیمه کاره و درختان فرسوده خودداری کنند تا از خسارات احتمالی جلوگیری شود. کار کردن و درختان قدیمی توصیه می شود.

وی با بیان اینکه از امروز تا پنجشنبه افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق استان پیش بینی می شود و در روز جمعه کاهش جزئی دما پیش بینی می شود. می رسد.

معتمدی افزود: دمای هوا در ۱۷ شهر اصفهان بالای ۴۰ درجه سانتیگراد ثبت شد. کبوترآباد با دمای ۴۲ درجه، شهر اصفهان، خمینی شهر، مهاباد، نسخهبا دمای ۴۱ آران و بیدگل با درود، برخورد (دولت آباد) خوروبیابانکفرودگاه اصفهان، فلورجان، کاشان، کهپایه، لنجان، مبارکه، مورچه تو خوردینجف آباد با دمای ۴۰ درجه گرمترین نقاط استان به ثبت رسید.

وی درباره دمای کمتر از ۴۰ درجه در ۱۶ شهرستان استان خاطرنشان کرد: حداکثر دما کبوترآباد با ۴۲ درجه گرم ترین و فریدونشهر با ۳۲ درجه سانتیگراد، این شهر خنک ترین شهر است بوین او با حداقل ۱۲ فکر می کرد درجه سانتیگراد کمترین دما در استان ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا