ترندهای روز

سرقت‌های سریالی دانشجوی مهندسی فقط به خاطر هیجان

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

مرد جوانی که یکی از والیبالیست های معروف است برای شکایت از سارقان موبایلش به پلیس آگاهی رفت. وی در تشریح شکایت خود گفت: تلفن همراهم در دستم بود و با یکی از دوستانم تلفنی صحبت می کردم که دو پسر جوان موتور سوار به سمت من آمدند. یک لحظه نگران شدم اما در یک چشم به هم زدن قبل از اینکه حرکت کنم موبایلم را از دستم ربودند.

این ورزشکار ادامه داد: سارقان صورت خود را پوشانده بودند اما خالکوبی یکی از آنها مشخص بود و با دیدن آن به یاد آن افتادم. یکی از آنها خالکوبی میکی موس روی گردنش داشت. همچنین موتورسیکلتی که برای سرقت گوشی من از آن استفاده می کردند شبیه یک موتورسیکلت گران قیمت بود.

با شکایت این جوان والیبالیست، پرونده برای صدور دستور قضایی به دادسرا ارسال شد و تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی نیز وارد عمل شدند تا اقدامات لازم برای شناسایی و دستگیری این دو سارق را انجام دهند. ماموران کلانتری در اولین قدم دوربین های مداربسته اطراف صحنه سرقت را بررسی کردند. دوربین ها نشان می داد که سارقان نه تنها صورت خود، بلکه شماره پلاک خودروهای خود را نیز پوشانده بودند تا سرنخی از خود به جای نگذارند.

در حالی که تحقیقات کارآگاهان برای دستگیری سارقان والیبال ادامه داشت، وقوع شنود سریالی گزارش شد. بررسی دوربین های مداربسته اطراف محل سرقت ها و اظهارات متهمان حاکی از انجام این سرقت ها توسط اعضای یک باند بود. گروهی از تبهکاران که در بیشتر سرقت های خود از موتور سیکلت های مدل بالا استفاده می کردند و در تمامی جرایم خود از ماسک و کلاه استفاده می کردند.

شواهد به دست آمده حاکی از حرفه ای بودن سارقان بود زیرا در جرایمی که مرتکب شده بودند اثری از آنها وجود نداشت. به این ترتیب فرضیه سرقت توسط افراد با سابقه قوت گرفت و کارآگاهان که با پرونده ای کم سرنخ روی میز خود مواجه بودند، برای شناسایی و دستگیری سارقان به سراغ روش های دیگری غیر از بررسی صحنه جنایت رفتند.

به این ترتیب ماموران با استفاده از آلبوم متهمان با سابقه اطلاعات پلیسی به سرنخ لازم دست یافتند. کارآگاهان با بررسی تصاویر مجرمان سابقه دار در زمینه شنود و یا دستگیری، موفق به شناسایی یکی از سارقان به نام وحید شدند. وحید متهمی بود که میکی موس را روی گردن خود خالکوبی کرده بود و برخی از مالباختگان به آن اشاره کرده بودند.

با شناسایی هویت سارق سابقه دار، کارآگاهان مخفیگاه وی را زیر نظر گرفتند و در نهایت موفق به دستگیری وی در حالی شدند که در بازرسی بدنی تعدادی گوشی مسروقه کشف شد.

پس از آن متهم جوان که با مدارک پلیس مواجه شده بود به سرقت های سریالی گوشی با همدستی دوستش به نام امیر اعتراف کرد.

با اعترافات متهم دستگیر شده، امیر نیز با دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت دستگیر و با اعتراف به سرقت گفت: دانشجوی مهندسی هستم و نیاز مالی ندارم. من فقط برای هیجان دزدی می کردم و سهمی از دزدی ها نصیبم نمی شد.

متهم به سرقت چندین گوشی تلفن همراه از جمله گوشی یک والیبالیست معروف اعتراف کرد. متهمان در اختیار کارآگاهان اداره آگاهی قرار گرفتند و تحقیقات ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا