ترندهای روز

سرقت مرگبار از خانه مادر بزرگ نامزد

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

صدای جیغ و درخواست کمک از یک زن مسن در روز بیستم شهریور این ماه در یکی از محله های جنوب تهران مورد توجه اهالی قرار گرفت. پس از آن همسایه ها به دنبال فریادها به خانه قدیمی دو طبقه ای رسیدند که پیرزنی در آن زندگی می کرد. آنها در درب خروجی با پسر جوانی آشنا شدند. پسر جوان ترسیده و رنگ پریده بود. از آنجایی که پیرزن مدت زیادی در آنجا زندگی می کرد، اهالی محل او و بستگانش را به خوبی می شناختند، اما هیچ یک از همسایه ها پسر را نمی شناختند. از این رو جلوی فرار وی را گرفتند و به خانه پیرزن بردند و جسد صاحب خانه را در اتاق خواب پیدا کردند. به همین دلیل با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفتند و لحظاتی بعد اولین ماموران پلیس به آنجا رسیدند. پس از آن بازپرس جنایی در جریان قرار گرفت و کارشناسان تیم جنایی راهی محل شدند. با حضور کارآگاهان در محل و بررسی های اولیه کارشناسان پزشکی قانونی، آثار کبودی روی گردن متوفی به وضوح قابل مشاهده بود. بنابراین تیم تحقیقات جنایی به این نتیجه رسیدند که زن سالخورده بر اثر خفگی کشته شده است. پس از تحقیقات در محل قتل، جسد برای تعیین علت مرگ به پزشکی قانونی ارسال شد.

در ادامه از جیب پسر جوانی که در حین فرار دستگیر شده بود، انگشتر و مقدار کمی طلای این پیرزن کشف شد. متهم دستگیر شده به سرقت از منزل این زن با کمک پسر دیگری اعتراف کرد. تحقیقات نشان داد همدست متهم، نامزد نوه مقتول است که این سرقت مرگبار را طراحی کرده است. به این ترتیب با دستور بازپرس قتل، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شدند و ابتدا نوه و ساعاتی بعد نامزدش را دستگیر و به اداره آگاهی منتقل کردند.

تحقیقات پلیسی نشان داد این زوج برای تامین هزینه عروسی تصمیم به سرقت طلاهای مادربزرگ گرفته اند و در این بین یکی از دوستانشان نیز آنها را همراهی می کند. تصمیم به سرقت گرفتند اما وقتی وارد خانه این زن شدند زن متوجه حضور آنها شد و با صدای بلند از مردم کمک خواست. پس از آن نامزد نوه و همدستش زن را کشتند. سپس داماد از پشت بام فرار کرد اما همدستش درب خروجی را برای فرار افق میهن کرد و به دام مردم افتاد.

نوه که در بازجویی های اولیه منکر همدستی با نامزدش شد، وقتی با مدارک پلیس مواجه شد اعتراف کرد که از سرقت مطلع بوده و همدست در ماجرا بوده اما قتل در برنامه آنها نبوده است.

با این اعترافات متهمان به دستور بازپرس جنایی در اختیار کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفتند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا