ترندهای روز

سرقت موتورسیکلت‌های گرانقیمت با سفارش قبلی

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

زود فروردین امسال شکایات زیادی مبنی بر سرقت موتورسیکلت های گران قیمت گزارش شد و بازپرس افضلی بازپرس شعبه دوم دادسرای سرقت تهران پس از تحقیقات اولیه پرونده را به اداره آگاهی ارسال کرد تا تحقیقات لازم انجام شود. برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان.

ماموران پلیس پس از بررسی سرقت ها در تمامی موارد به نقطه مشترکی رسیدند. تمام سرقت ها در جاهایی اتفاق افتاد که دوربین مداربسته نبود. با توجه به شکایاتی که به پلیس گزارش شد، تحقیقات تا اعلام یک فقره سرقت جدید ادامه داشت. در شکایت جدید مشخص شد راکب موتورسیکلت بی احتیاطی کرده و سوئیچ را روی موتور گذاشته تا به سرعت کار کوچی را انجام دهد و برگردد اما در همان لحظات کوتاه موتورسیکلت وی به سرقت رفت.

ماموران پس از بررسی پرونده متوجه شباهت این سرقت با سرقت های قبلی شدند. بررسی ها نشان داد که این سرقت متفاوت بوده و احتمالا دوربین مداربسته ای که در آنجا بوده از دید مجرم مخفی بوده است زیرا سرقت از مقابل طلافروشی رخ داده است. به این ترتیب پس از بررسی تصاویر دوربین مداربسته طلافروشی، تصویر سارق به دست آمد. در بررسی های بیشتر مشخص شد مقصر پسری با سابقه است که یک ماه قبل از عید آزاد شده است.

بررسی سوابق این فرد حاکی از آن بود که آخرین بار به اتهام سرقت منزل به دو سال حبس تعزیری محکوم شده و پس از آزادی در طرح کنترل متهم سابقه دار مقید و تحت کنترل بوده است. به این ترتیب این تبهکار که ۲۷ سال سن دارد و پیش از این ۴ بار به زندان رفته است با اطلاعات ارسالی بیندین برای پنجمین بار دستگیر شد.

این متهم در بازجویی هایی که پس از دستگیری انجام شد گفت: دو سال قبل قبل از عید آزاد شدم. دزدی و موتور سیکلت جرایم قبلی من است. بعد از آزادی از زندان تصمیم گرفتم از خانه ها سرقت نکنم چون می دانستم اگر دستگیر شوم به اشد مجازات محکوم می شوم. به همین دلیل به پاتوق مجرمان می رفتم، سفارش می گرفتم و بعد طبق دستوری که داشتم موتور را می دزدیدم.

در همین حال یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه نیز از منزل سارق کشف شد و وی در مورد این موتور سیکلت گفت: این موتورسیکلت را هم طبق دستور سرقت کردم، قرار بود پولی بگیرم و تحویل بدهم که قبل از آن دستگیر شدم.

این متهم درباره گذشته خود نیز گفت: من قبل از مجرم شدن و سابقه دار شدن در نجاری کار می کردم اما کارفرما به دلیل اعتیاد مرا اخراج کرد. دزدی را هم در پاتوق معتادان یاد گرفتم و اینگونه تبهکار شدم و بعد از آن تبهکار شدم.

در حال حاضر این متهم در دست ماموران است تا تمامی سرقت هایی که انجام داده شناسایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا