اخبار اقتصاد ایران

سرمایه‌گذاری محقق شده ۳۰۰ هزار میلیاردی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: در کمتر از ۳ سال از فعالیت دولت سیزدهم; سرمایه گذاری انجام شده در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است. ۴۵۰ میلیون یورو بود.

ایران تحلیل حجت الله عبدالمالکی امروز پنجشنبه دهم خرداد ماه در حاشیه افتتاح پروژه های سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رئیس جمهور به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی توجه ویژه ای داشت و در جلسات دولت، جلسات شورای عالی و اقتصادی، به طور مداوم بر آن تاکید داشت. و بر مهم ترین محور در این مناطق تاکید کردند. آنها می دانستند که توسعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باعث افزایش سرمایه گذاری در این مناطق می شود و دستور داده بودند که رشد چند برابری سرمایه گذاری در این مناطق حاصل شود تا این مناطق به عنوان محرک اصلی آنها تبدیل شود. موتور رشد و پیشرفت اقتصادی کشور است.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: با تاکید ایشان و هماهنگی همه اعضای دولت و مسئولان محلی، سال گذشته شاهد رشد سه برابری سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور بودیم. مناطق، که یک جهش بسیار مهم بود. و امسال نیز در سال ۱۴۰۳ قرار است تا پایان سال دوباره رشد سه برابری داشته باشد.

عبدالملکی با بیان اینکه سال گذشته ۱۳۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری محقق شده داشتیم، تصریح کرد: امسال با همکاری مدیران عامل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ۴۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری محقق شده در سال جاری برنامه ریزی شده است.

وی تاکید کرد: سرمایه گذاری محقق شده است. بحث تفاهم نامه و قرارداد نیست، بلکه آنچه بر زمین نشسته است، گفت: امروز به همراه مسئولان استانی و شهرستانی در منطقه آزاد انزلی حضور داریم تا از دو پروژه مهم سرمایه گذاری در دولت آیت الله دکتر شهید رئیسی بهره برداری کنیم. .

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی تصریح کرد: این دو پروژه تکمیل پست شماره ۳ بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی با ظرفیت تقریبی ۴۵۰ هزار تن است. تخلیه و بارگیری در سال به ارزش حدود ۵۰۰ میلیارد تومان. ۷۰ درصد این پروژه در این دولت به اتمام رسیده و امروز با پهلوگیری کشتی ها به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. تخلیه و بارگیری شروع شد.

وی افزود: دومین پروژه ساخت ۴ مخزن سوخت و فرآورده های مایع با سرمایه گذاری ۱۸۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید و ۱۰۰ درصد از این چهار مخزن فرآورده های مایع در این دولت آغاز و به پایان رسید و امروز به بهره برداری رسید.

عبدالمالکی تاکید کرد: تلاش زیادی کردیم و با همکاری عزیزان در دولت و ادارات مختلف و همچنین با همکاری عزیزان در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تلاش کردیم و تا حدودی در آزادسازی و آزادسازی موفق بودیم. مناطق ویژه اقتصادی به موتور محرکه اقتصاد کشور تبدیل شود و انشاءالله در این مسیر نیز یاد و خاطره رئیس جمهور شهیدی را که بر توسعه سرمایه گذاری در این مناطق در بین همه روسای جمهور تاکید کردند، ادامه دهیم.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در خصوص سرمایه گذاری در دولت سیزدهم در مناطق آزاد تصریح کرد: در کمتر از ۳ سال و فعالیت دولت سیزدهم، سرمایه گذاری محقق شد. در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی حدود ۳۰۰ هزار میلیارد است. تومان و حدود ۴۵۰ میلیون یورو اما پروژه هایی که سال گذشته تبدیل به قرارداد شده و در حال اجرا هستند نسبت به سال قبل تقریبا ۳.۵ برابر رشد داشته اند.

عبدالمالکی گفت: طرح هایی که از سال گذشته شروع شده یا نسبت به سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است. ۷ و نیم برابر بنابراین در سال های آینده ۱۴۰۳ و نیمه اول ۱۴۰۴ شاهد افتتاح تعداد زیادی پروژه در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا