سرمایهگذاری ۵ میلیارد دلاری فورد در خودروهای برقی / رقابت با چین و نجات از بحران قیمت
با وجود سیاست دولت ایالات متحده علیه اتومبیل های برقی ، فورد تصمیم استراتژیک و مهمی گرفته است. این اقدام نه تنها واکنشی به قیمت خودروهای فعلی و نیازهای بازار گزینه های مقرون به صرفه است ، بلکه تهدید فزاینده ای برای تولید کنندگان خودروهای چینی مانند BYD است که از طریق تولید اتومبیل های برقی با کیفیت پایین ، بازارهای جهانی را امکان پذیر می کند.
به نظر می رسد تصمیم فورد برای سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلار در نسل جدید اتومبیل های برقی خطرناک و حتی عجیب است ، به خصوص طبق دستورالعمل های دولت ایالات متحده ، به ویژه پس از تحلیف دونالد ترامپ ، طبق گفته های تجاری ، تصمیم فورد مبنی بر سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلار در نسل جدید اتومبیل های برقی در نسل جدید اتومبیل های برقی. با این حال ، یک معاینه دقیق تر نشان می دهد که این نه تنها یک تصمیم استراتژیک است ، بلکه یک واکنش ضروری در مورد مهمترین تهدیدهایی است که تولید کننده ماشین قدیمی در معرض آن قرار دارد.
چاپ و رقابت جهانی
بسیاری از خریداران آمریکایی امروز قادر به خرید یک ماشین جدید از مارک فورد نیستند. متوسط قیمت یک ماشین به ۶۰۰۰ دلار آمریکا رسیده است. این مشکل محدود به فورد نیست و کل صنعت خودروسازی ایالات متحده با بحران قیمت مناسب روبرو است.
در همین زمان ، تولید کنندگان خودروهای چینی راه حلی پیدا کرده اند: اتومبیل های برقی ارزان ، با کیفیت بالا و دیجیتال. مارک هایی مانند BYD و استارتاپ های نوظهور بازارهای جهانی را به دست می گیرند و دیر یا زود به بازار ایالات متحده می رسند.
صرف نظر از جذابیت بازار داخلی ، عدم توجه به این تهدید جهانی می تواند به معنای عقب نشینی کامل از این رقابت باشد.
چالش ها و تعرفه های سیاسی
ساخت اتومبیل های برقی ارزان و سودآور بدون مشوق های مالیاتی و سیاست پشتیبانی بسیار دشوار است. بسیاری از این حمایت ها در دولت ترامپ حذف شده اند. علاوه بر این ، سه تولید کننده بزرگ اتومبیل ایالات متحده ، از جمله جنرال موتورز ، فورد و استنتیس ، هزینه های اضافی بیشتری را ۳ میلیارد دلار آمریکا تحمیل کرده اند.
اگرچه این دستورالعمل ها به تولید کنندگان خودرو فرصت کمی برای ادامه سود خود داده است ، اما فشار رقابت و تغییر فناوری هنوز در دسترس است.
استراتژی فورد: پلت فرم جدید و تفکر جدید
جیم فارلی ، مدیرعامل فورد ، مدیرعامل جیم فارلی می گوید: “ما انتظار داشتیم که این روز”. “ما می دانستیم که شرکت های چینی و بزرگ فناوری به منطقه می آیند.”
واکنش فورد توسعه یک پلتفرم کاملاً جدید برقی است که توسط صفر طراحی شده است و بسیاری از اعضای تیم توسعه آن قبلاً شرکت هایی مانند تسلا و اپل را اداره می کردند.
داگ فیلد ، مدیر عامل شرکتهای فوردز برقی و دیجیتال ، توضیح می دهد که این پروژه از مدل T الهام گرفته شده است – ماشین افسانه ای که جهان را تغییر داده است – و هدف آن تهیه یک محصول ارزان ، جذاب و مجهز با معماری برقی پیشرفته است.
محصولات و اهداف
اولین مدل این پلتفرم در سال ۲ منتشر می شود: یک مجموعه میانی -fift -fünkt -door با یک جعبه باز و یک محموله باز. این برنامه برای ایجاد چندین مدل بدنه مختلف بر اساس همان پلتفرم با قیمت کمتر از ۶۰۰۰ دلار آمریکا در نظر گرفته شده است تا با صرفه جویی در مقیاس ، از سودآوری اطمینان حاصل شود.
این اتومبیل ها از باتری های لیتیوم -pilot -foster با لیتیوم کم ، که در کارخانه های میشیگان تولید می شوند ، بهره مند می شوند.
انقلاب در روند مجمع
برای رقابت با مزایای چین ارزان ، فورد خط مونتاژ سنتی خود را کاملاً بررسی کرده است. طراحی جدید به نام “درخت مونتا” به جای خط بودجه شامل سه شاخه جداگانه است که به طور جداگانه در قسمت های جلو و عقب خودرو تولید می شوند و سپس با باتری ساختاری ترکیب می شوند – که کف آن را تشکیل می دهد.
استفاده از ریخته گری آلومینیوم یکپارچه به جای ده ها قسمت کوچکتر ، زمان و هزینه های تولید را کوتاه می کند و شرایط کار را برای کارمندان بهبود می بخشد.
قیمت نوآوری: مشاغل را کاهش دهید
به گفته Axios ، این رویکرد به معنای نیاز به نیروی کار با وجود افزایش بهره وری است. کارخانه تازه طراحی شده لوئیزویل احتمالاً در سال دوم فقط ۲ کارگر خواهد داشت ، ۲ کمتر از شماره فعلی. فورد اعلام کرده است که برای کارمندانی که کار ، برنامه های نجات یا انتقال خود را از دست می دهند در سایر کارخانه ها مورد توجه قرار می گیرند.
فورد می داند که آینده صنعت خودرو بدون اینکه قادر به توسعه و کاهش هزینه ها باشد ، نمی تواند زنده بماند. سرمایه گذاری چند میلی متر شرکت در اتومبیل برقی واکنشی به موج رقابت جهانی و تغییر طعم بازار است.
فارلی اذعان می کند که “هیچ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد” ، اما تأکید می کند که این خطر پذیرش است. اگر این پروژه موفقیت آمیز باشد ، فورد می تواند آن را دوباره به پیش زمینه در نوآوری در صنعت خودرو برگرداند.