اقتصاد جهان

سرمایه گذاری بیش از 30 میلیارد دلاری آمریکایی ها در روسیه

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از خبرگزاری تاس، با وجود تحریم های واشنگتن علیه مسکو، داده های منتشر شده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا نشان می دهد که سرمایه گذاران این کشور تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی ۳۰ میلیارد و ۴۹۶ میلیون دلار دارایی اوراق بهادار روسیه بودند.

بر اساس برآوردهای اولیه این وزارتخانه، سرمایه گذاران مستقر در ایالات متحده سهام روسیه به ارزش ۲۸.۶۳ میلیارد دلار و اوراق قرضه بلندمدت روسیه به ارزش ۱.۸۶۶ میلیارد دلار را در اختیار داشتند.

وزارت خزانه داری ایالات متحده قصد دارد ارزیابی نهایی این داده ها را در ۳۱ اکتبر ارائه کند.

در پایان سال ۲۰۲۲، سرمایه گذاران آمریکایی اوراق بهادار روسیه به ارزش ۲۹.۹۰۷ میلیارد دلار داشتند. این سرمایه گذاران همچنین ۲۵.۹۶۸ میلیارد دلار سهام و ۳.۹۴۹ میلیارد دلار اوراق قرضه بلند مدت داشتند.

در همین حال، به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، روسیه سرمایه‌گذاری خود در خزانه‌های آمریکا را در ماه می سال ۲۰۲۴ به ۴۵ میلیون دلار کاهش داد.

روسیه که زمانی یکی از بزرگترین دارندگان اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده بود، فروش این اوراق را در بهار ۲۰۱۸ آغاز کرد.

در آوریل ۲۰۱۸، دارایی روسیه از حدود ۹۶ میلیارد دلار به ۴۸.۷ میلیارد دلار کاهش یافت. ماه بعد، در می ۲۰۱۸، این رقم به ۱۴.۹ میلیارد دلار کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، اقتصاد روسیه از زمان آغاز جنگ اوکراین در سال گذشته با بدترین تحریم های غرب مواجه شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا