اقتصاد جهان

سرمایه گذاری غول خودروسازی آلمان در شرکت رقیب تسلا

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از یورونیوز، گروه فولکس واگن آلمان در قراردادی ۴.۶۸ میلیارد یورویی با شرکت آمریکایی خودروسازی الکتریکی ریوین وارد سرمایه گذاری مشترک شده است.

بر اساس این قرارداد، فولکس واگن در ابتدا ۰.۹۴ میلیارد یورو در سازنده SUV الکتریکی سرمایه گذاری خواهد کرد و پس از آن تا سال ۲۰۲۶، ۳.۷۴ میلیارد یورو دیگر سرمایه گذاری خواهد کرد.

Rivian در سال ۲۰۰۹ تاسیس شد و هنوز سود سه ماهه ای را گزارش نکرده است. در سه ماه اول سال ۲۰۲۴، شرکت زیان خالص بیش از ۱.۴ میلیارد دلار (۱.۳۱ میلیارد یورو) گزارش کرد.

پس از اعلام این خبر، سهام ریون نزدیک به ۵۰ درصد افزایش یافت.

این مشارکت به فولکس واگن دسترسی فوری به نرم افزار ریوین را می دهد و خودروساز آلمانی را قادر می سازد از آن در خودروهای خود استفاده کند.

این در حالی است که بخش خودروهای برقی با چالش‌های ناشی از تضعیف تقاضا و جنگ تجاری مواجه است که باعث شده اتحادیه اروپا تعرفه‌های بیشتری را بر واردات خودروهای چینی که به سرعت در سراسر جهان در حال افزایش است، اعلام کند.

تحقیقات چند ماهه کمیسیون اروپا نشان داد که شرکت‌های انرژی چین به‌طور «ناعادلانه» یارانه‌هایی را از دولت این کشور دریافت می‌کنند.

صنعت خودروسازی آلمان با ترس از اینکه تعرفه‌های تلافی جویانه چین به تولیدکنندگانی مانند بی‌ام‌و و دایملر لطمه بزند، مخالف طرح اتحادیه اروپا است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا