اقتصاد جهان

سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری فایزر و آسترازنکا در فرانسه

شرکت‌های دارویی فایزر و آسترازنکا روز یکشنبه پیش از آغاز اجلاس اقتصادی سالانه «فرانسه انتخاب کن»، علی‌رغم هزاران شکایت، در مجموع یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جدید در فرانسه گزارش کردند.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه در رویداد سالانه انتخاب فرانسه شرکت کرد. این اجلاس با هدف جذب شرکت ها و سرمایه گذاران بزرگ خارجی برگزار شد.

فایزر گفت ۵۰۰ میلیون یورو (۵۳۸.۵ میلیون دلار) برای توسعه کار تحقیق و توسعه خود در کشور سرمایه گذاری خواهد کرد، در حالی که AstraZeneca سرمایه گذاری ۳۸۸ میلیون دلاری در کارخانه دانکرک خود را اعلام کرد.

وعده های سرمایه گذاری این دو شرکت در حالی اعلام شد که AstraZeneca اخیراً به عوارض خطرناک واکسن کرونا خود اذعان کرده و شروع به جمع آوری این واکسن از سراسر جهان کرده است.

طبق گزارش رسانه ها، این شرکت در حال حاضر با پرونده های قضایی متعددی در رابطه با واکسن کرونا روبرو است.

برخی از شاکیان می گویند که عزیزان خود را به خاطر این واکسن از دست داده اند، برخی دیگر گفته اند که در نتیجه آسیب های جدی دیده اند.

طبق اسناد ارائه شده به دادگاه، AstraZeneca اذعان کرده است که واکسن این شرکت می تواند عوارض جانبی در موارد بسیار نادر ایجاد کند.

فایزر همچنین با بیش از ۱۰۰۰۰ شکایت به اتهام پنهان کردن خطرات سرطان‌زای داروی سوزش معده زانتاک مواجه است و باید به آنها رسیدگی کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا