اقتصاد جهان

سرما و یخبندان بی سابقه پالایشگاه های آمریکا را زمین زد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، رویترز روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد سرمای شدید زمستانی و یخبندان باعث تعطیلی یک پالایشگاه در ایالت تگزاس آمریکا، مشکلاتی در سایر پالایشگاه های این کشور و کاهش تولید نفت در داکوتای شمالی به نصف شده است. .

منابع نزدیک به توتال به این پایگاه خبری گفتند، یک پالایشگاه ۳۸۰۰۰ بشکه در روز در پورت آرتور، تگزاس، پس از تعطیلی پالایشگاه در صبح روز سه شنبه به دلیل سرمای شدید، در حال بررسی تاسیسات خود بود.

بر اساس گزارش اداره خط لوله داکوتای شمالی، تولید نفت در این ایالت روز سه شنبه به نصف کاهش یافت و به بین ۶۰۰ تا ۶۵۰ هزار بشکه در روز رسید.

در این گزارش همچنین آمده است که اکسون موبیل در حال راه اندازی مجدد واحد کراکینگ کاتالیزوری سیال در پالایشگاه خود در حومه شهر هیوستون تگزاس با ظرفیت تولید حدود ۵۶۵۰۰۰ بشکه در روز است که بنزین تولید می کند، پس از اختلالات ناشی از طوفان برف و هوای سرد.

بنا بر گزارش ها، پالایشگاه ۳۴۳۰۰۰ بشکه در روز Flint Hills Resources در کورپوس کریستی تگزاس نیز تحت تأثیر سرما و یخبندان قرار گرفت.

در همین حال، شرکت نفت آمریکایی دلک از قطع شدن پالایشگاه خود در بیگ اسپرینگ تگزاس در روز یکشنبه به دلیل دمای بسیار پایین خبر داد.

منابع آگاه گفتند که پالایشگاه دیگر، Valero Energy، روز دوشنبه تعمیرات اساسی واحد بزرگ تقطیر نفت خام (CDU) در پالایشگاه پورت آرتور با ظرفیت ۳۳۵۰۰۰ بشکه در روز را آغاز کرد.

رویترز همچنین گزارش داد که سه پالایشگاه در پورت آرتور، از جمله پالایشگاه ۶۲۶۰۰۰ بشکه ای Motiva Enterprises، واحدهای اصلی خود را تعطیل کرده اند.

در عین حال، جبهه سرد بی سابقه ای که از قطب شمال سرچشمه می گیرد، بیشتر ایالات متحده را فرا گرفته است و مدارس را تعطیل و پروازها را لغو کرده است.

در بخش هایی از داکوتای شمالی، سرمای شدید به منفی ۷۰ درجه فارنهایت (۵۶ درجه زیر صفر) رسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا