ترندهای روز

سرنخ‌های تازه از باند وحشت که به خانه‌ها دستبرد مسلحانه می‌زنند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

تحقیقات پلیس برای دستگیری اعضای باند ترور با ثبت گزارش سرقت های مشابه از منازل تهران آغاز شد. اعضای این باند مسلح با نفوذ به منازل در غرب تهران با بردن اقلام با ارزش و حتی خریدهای روزانه صاحبان آنها متواری شدند. در حالی که تحقیقات برای دستگیری سارقان خشن آغاز شده بود، انتشار ویدئوهایی از سرقت های سریالی آنها در شبکه های اجتماعی جنجالی شد. در این فیلم پنج سارق مسلح با هل دادن پارکینگ وارد ساختمان شده و پس از ورود به آپارتمانی با تهدید، طلاهای همسر مالک و فرزندانش را به سرقت بردند. صاحب خانه ماجرای سرقت را اینگونه روایت کرد: سارقان با اسلحه کلاشینکف و کلت وارد خانه شدند و یکی از آنها دو دخترم را در اتاق زندانی کرد و سپس با دست روی دهان دختر کوچکترم گرفت تا دختر کوچکترم را ببندد. زنم از ترس اینکه مبادا دزدها به دختران آسیب برسانند و حتی طلاهایی را که از روی ناچاری استفاده می کردند به آنها داد سارقان برای سرقت ۳۰۰ میلیون تومان طلا کفش و یک موز پلاستیکی دخترم را نیز برداشته و با خود بردند. در حالی که سرقت های سریالی این باند در غرب تهران رخ داده بود، ماموران پلیس پایتخت گشت های شبانه در این مناطق را فعال کردند تا با رویت سارقان برای دستگیری آنها وارد عمل شوند.

متهمان همزمان با حضور در شرق تهران و انجام سرقت های مشابه در این منطقه از پایتخت، در یکی از سرقت ها در حوالی خیابان سراج پایتخت، اموال با ارزش داخل منزل را به سرقت بردند. این در حالی بود که کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرز به سرقت های مشابهی در مناطق مرکزی کرج پرداختند و با بررسی این سرقت ها مشخص شد این سرقت ها نیز توسط اعضای باند ترور انجام شده است. آنها که دزدی کردند اردیبهشت امسال شروع کرده بودند، روزهایی که در تهران دزدی نمی کردند، به خانه های کرج می رفتند و آنجا سرقت می کردند.

بررسی سرقت های اعضای باند ترور در تهران و کرج نشان داد که آنها در تمامی سرقت ها از یک روش استفاده می کنند و در سرقت ها فقط خودروی خود را تعویض می کنند. از پلاک های سرقتی نیز استفاده می کنند تا اثری از خود باقی نماند. اعضای این باند پنج نفره که چهار نفر از آنها به کلت و کلاشینکف مسلح هستند، همزمان با غروب آفتاب و تاریک شدن هوا دست به سرقت های خود می زنند. پس از رسیدن به درب ورودی منازل با هل دادن در پارکینگ و تخریب جک در، راه ورود به ساختمان را باز کردند. مجرمان قبلاً خانه مسروقه را شناسایی کرده و سپس به جلوی درب آپارتمان رفته و با کمک کارت اقدام به باز کردن در می کنند. اگر موفق نشدند زنگ می زنند. پس از باز شدن در با تهدید اسلحه وارد خانه شدند. یکی از اعضای باند افراد حاضر در خانه را به داخل اتاقی برد و با نشانه گیری اسلحه به سمت آنها گروگان گرفت و بقیه باند به تفتیش خانه پرداختند. آنها اموال ارزشمندی از جمله پول، طلا، مجسمه ها و کنسول های بازی را سرقت می کنند. نفر پنجم باند که مسلح نیست کیف مشکی در دست دارد که وسایل سرقتی را داخل آن می گذارند و بعد از ساختمان خارج می شوند. دزدها به ساختمان های واحدهای پایین که نگهبان ندارند می روند. وقتی از خانه بیرون می روند، هر چه در توان دارند برمی دارند و به خریدهای روزانه صاحبخانه اضافه می کنند. آنها هم رحم نمی کنند. همچنین از کلاه و ماسک لبه دار استفاده می کنند تا چهره آنها توسط دوربین ثبت نشود.

با گذشت یک ماه از شروع سرقت ها، به نظر می رسد اعضای این باند سارقانی حرفه ای هستند که در جریان سرقت های خود تیراندازی نمی کنند و تنها برای ترساندن اهالی خانه از اسلحه استفاده می کنند. با توجه به اینکه به خانه هایی که اهالی در آن حضور دارند مراجعه می کنند، به نظر می رسد متهمان سارق خانه سنتی نیستند. اعضای باند ترور به خانه هایی می روند که اهالی در آن حضور دارند تا به راحتی به آنها بگویند که پول و طلا کجاست و نیازی به تفتیش خانه نباشد. از سوی دیگر با توجه به اینکه در سرقت ها از خودروهای مختلف استفاده می کنند، احتمال سرقت خودروها نیز وجود دارد. این سناریو وجود دارد که ابتدا خودروها را مسلح می‌دزدند و سپس با تعویض پلاک به خانه‌ها می‌روند. همچنین به نظر می رسد سارقان بومی تهران نیستند و از شهر دیگری برای سرقت به تهران آمده و با تغییر محل سرقت ها سعی در فرار از دست پلیس دارند.

همزمان با افزایش سرقت های اعضای این باند، گشت های پلیس تهران و البرز بیش از گذشته به دنبال سارقان برای دستگیری آنها هستند. این در حالی است که با افزایش فعالیت پلیس، سرقت های اعضای این باند در تهران متوقف شده است. به نظر می رسد اعضای این باند که پیش از این بدون هیچ ترسی سرقت های خود را انجام می دادند، اکنون در یک قدمی پلیس را دیده و جلوی سرقت ها را گرفته اند. در کنار اقدامات پلیسی برای دستگیری اعضای این باند، شهروندان هشدارها را نیز جدی بگیرند و درب آپارتمان را به روی افراد غریبه باز نکنند. همچنین درب آپارتمان را قفل کنند تا کارت به راحتی باز نشود و در صورت مشاهده موارد مشکوک تیم های چهار و پنج نفره در حال گشت زنی مقابل منازل با خودروهای سمند، پژو، دانا و … باشند. بلافاصله موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا