ترندهای روز

سرنوشت بازار طلا به دست این کشور افتاد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

به گفته مقامات صنعت، انتظار می‌رود تقاضای طلا در چین در ماه‌های آینده بهبود یابد، زیرا مصرف‌کنندگان با قیمت‌های بالاتر سازگار می‌شوند.

احیای تقاضا در بزرگترین مصرف کننده فلز گرانبها در جهان می تواند از افزایش قیمت جهانی طلا که هفته گذشته به بالاترین حد خود رسید، حمایت بیشتری کند. در ماه جولای، این تقاضا راکد بود، اما اخیراً تقاضا برای سرمایه گذاری دوباره افزایش یافته است.

اکونومی ۱۰۰ نوشت: طلا در سال جاری تاکنون ۲۲ درصد افزایش داشته و به بالاترین سطح خود یعنی ۲۵۳۱ دلار و ۶۰ سنت در هر اونس رسیده است و بهترین سال آن از سال ۲۰۲۰ تاکنون بوده است. عوامل متعددی از جمله چشم انداز کاهش نرخ بهره در ایالات متحده، تنش های ژئوپلیتیک جهانی و افزایش خرید سرمایه گذاران باعث این افزایش شده است.

فیلیپ نیومن، مدیر عامل مشاور Metals Focus گفت: باید ببینیم قیمت‌ها چگونه رفتار می‌کنند، مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران چقدر سریع می‌توانند با این قیمت‌ها سازگار شوند و اقتصاد چین چگونه عمل می‌کند. اما در مجموع، ما نسبت به نیمه دوم سال نسبتاً مثبت هستیم.

بانک خلق چین در ماه می خرید طلا را متوقف کرد و جولای سومین ماه متوالی بود که خرید طلا برای ذخایر خود را متوقف کرد. با این حال، سهمیه های جدید برای چندین بانک چینی در ماه آگوست قرار است تا به تنظیم جریان شمش به این کشور کمک کند.

کارشناسان گفتند که انتظار می رود تقاضای فصلی در چین در اواخر سال افزایش یابد، در میان عدم اطمینان اقتصادی، نگرانی ها در مورد ارز ضعیف تر و جذابیت آن به عنوان یک دارایی جایگزین با توجه به رکود طولانی مدت در بخش املاک این کشور و علاقه شدید سرمایه گذاری. طلا ادامه دارد.

رویترز گزارش داد که بر اساس گزارش شورای جهانی طلا، بانک خلق چین با خرید خالص ۷.۲۳ میلیون اونس، بزرگترین خریدار طلا در جهان در سال ۲۰۲۳ بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا