فرهنگ و هنر

سرنوشت بورس چه می شود؟

پیش بینی کارشناس بازار سرمایه

در این مطلب از افق میهنی پیش بینی بورس در هفته آینده است. با ما بمانید


افق میهنی –

جمهوری اسلامی ایران دو شب پیش به اسرائیل حمله هوایی کرد و این امر واکنش بازارهای مالی را در پی داشت و در اکثر بازارهای مالی شاهد افت قیمت بودیم. بازار سهام نیز همانند سایر بازارها افت کرد. این روند نزولی تا کی ادامه خواهد داشت؟ پیام الیاس کردی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با پولز بورس به این سوال پاسخ می دهد.

دو شب پیش عملیات صادق دو اجرا شد و ایران در یک حمله هوایی به جنایات اسرائیل پاسخ داد. سه شنبه شب با وجود تعطیلی بسیاری از بازارها، شاهد افزایش قیمت در بازارهای مختلف بودیم و دیروز که روز کاری آغاز شد، اکثر بازارها روند نزولی به خود گرفتند.

بازار سهام نیز همگام با سایر بازارهای مالی سقوط کرد و روند اصلاحی را آغاز کرد. در پایان معاملات، آخرین روز کاری هفته، چهارشنبه یازدهم است مهر ۱۴۰۳ شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با ۸ هزار و ۷۰۷ واحد کاهش نسبت به معاملات روز گذشته به دو میلیون و ۱۱۴ هزار واحد رسید.

همچنین شاخص کل هم وزن با یک هزار و ۴۹۹ واحد کاهش نسبت به معاملات روز گذشته به رقم ۷۰۰ هزار و ۳۸۷ واحد رسید.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: همیشه در انتها اتفاقات غیرقابل تحلیل و غیرقابل پیش بینی وجود دارد و اکنون باید بورس را بر اساس سه رویداد تحلیل کرد.

الیاس کردی توضیح داد: اولاً قیمت سهام اگر تنش و تصمیم گیری نبود احتمالا هفته آینده شاهد سبز شدن معاملات بودیم، موضوع دوم تنش در خارومیانه که بسیار قابل پیش بینی است؛ اما پیش بینی ها به سمتی می شود. کاهش تنش‌ها، یک تنش می‌تواند بازار را در یک جهت حرکت دهد، و یک تصمیم، برای مثال، می‌تواند توافق‌های بازار را به سمت دیگری سوق دهد.

وی گفت: طبق سوابق زمانی که دامنه نوسان محدود می شود محدودیت به راحتی پایان نمی یابد و این بر بازار تاثیر می گذارد.



آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای موافق و رای مخالف

ارسال برای دیگران:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا