فرهنگ و هنر

سرنوشت تتلو چه می‌شود؛ آزادی از زندان؟! :: ایران تحلیل

یک وکیل دادگستری با اشاره به صدور حکم برای امیرحسین مقصودلو (تتلو) از احتمال آزادی این متهم از زندان خبر داد.

به گزارش ایران تحلیل، ابتدای هفته خبری مبنی بر محکومیت اولیه تتلو به اتهامات فراوان منتشر شد. این خبر توسط وکیل وی تایید شده است. امید سلیمی بنی وکیل دادگستری درباره محکومیت تتلو گفت: اگرچه اخبار غیررسمی حاکی از محکومیت این متهم به حبس های طویل المدت از ۲ تا ۲۰ سال است، اما باید گفت رای دادگاه بدوی هنوز تایید نشده است. و احتمال نقض رای در دادگاه تجدیدنظر وجود دارد. .

مصاحبه ما با این وکیل دادگستری را در ادامه می خوانید:

خبر صدور حکم حبس برای امیرحسین مقصودلو (تتلو) منتشر شد. ارزیابی شما از این حکم چیست؟

قطعا تا قطعی شدن حکم اجرا نمی شود. به احتمال زیاد وکیل این متهم با تصمیم درست دلایل موجهی برای تبرئه وی به دادگاه تجدیدنظر ارائه خواهد کرد و به احتمال زیاد مجازات تخفیف خواهد یافت. این موضوع را بدون توجه به اینکه متهم را دوست داریم یا کلام و آهنگ های او را باید بیان کنیم. متهم حق دفاع از خود را دارد و بهترین دفاع برای این فرد توجه به وضعیت روحی اوست. به نظر می رسد موضوع معافیت از مسئولیت کیفری به دلیل عدم سلامت روان نکته مهمی است که دادگاه بدوی باید به آن توجه می کرد و با توجه به اینکه تتلو ظاهراً در آسایشگاه و زیر نظر روانپزشک معالجه می شد. حکم قطعی را می توان منتفی دانست. اشتباه کرده عیب این است که طبق قانون مجازات اسلامی افراد با توجه به سلامت روانی و آگاهی از نتایج جرمی که مرتکب شده اند و مسئولیت کیفری خود مجازات می شوند و احتمال شکستن احکام سنگین وجود دارد. که شنیده شده اند.

یعنی ممکنه این خواننده آزاد بشه؟

با توجه به اینکه اتهامات تتلو به قدری جدی است که وی مشمول صدور قرار بازداشت موقت می شود، شاید نتوان گفت که حامیان وی تا صدور حکم نهایی منتظر آزادی وی خواهند بود، اما دادگاه طبق قانون این اختیار را دارد. شرایط متهم و محتویات پرونده. قرار بازداشت موقت به مفاد دیگری مانند وثیقه تغییر یابد و امکان آزادی تتلو از بازداشت فراهم شود. در مورد زندان نیز تا قطعی شدن حکم، احتمال آزادی وی وجود دارد و به نظر می‌رسد حکم بدوی همان‌طور که ذکر شد با مجازات سنگین ۱۰ سال حبس برای تشویق مردم به فساد و فحشا، دعوت به قمار تا ۲ سال حبس فعالیت های تبلیغی خلاف شرع به ۵ سال حبس تعزیری و توهین به مقدسات تا ۳ سال حبس محکوم شده است. در مرحله تجدیدنظر شکسته می شود و باید منتظر تصمیم تجدید نظر باشیم.

آیا ممکن است متهم یا وکیل او تجدید نظر نکنند؟

بله شکایت از حکم بدوی حق است و صاحب حق یعنی خوانده می تواند بگوید نمی خواهد از این حق استفاده کند. در این صورت می تواند انطباق حکم را اعلام کند و دادگاه اختیار دارد با توجه به این تمکین بخشی از مجازات را که معمولاً ربع است تخفیف دهد. اما به نظر نمی رسد که صلاح متهم منطبق بر حکم باشد و حکم بسیار سنگین تلقی می شود.

سرنوشت تتلو چه خواهد شد؟  زندان یا آزادی؟

به نظر شما چرا رأی اولیه سنگین است؟

واقعیت این است که ما متن رای را نمی دانیم و مطالب منتشر شده غیر مستند است. رای کیفری حریم شخصی افراد است و هیچکس حق ندارد از حکم کیفری غیر قطعی آنها اطلاع دهد مگر اینکه بخواهد. اما با توجه به شنیده ها رأی به این صورت صادر شده است. منصفانه نگاه کن یک سلبریتی که سبک زندگی معمولی ایرانی را ندارد، در استانبول دست به کارهایی زده که در ایران جرم است اما ممکن است در ترکیه جرم نباشد. آیا این شخص را اینگونه مجازات کنیم؟ به نظر من منصفانه نیست که با مردمی که نباید خیلی جدی گرفته شوند، اینطور رفتار کنیم.

اما قبول دارید که خیلی ها به خاطر تشویق این متهم به قمار رفتند و ضرر کردند؟

این محتوا در فایل ضبط شده است و ما به آن دسترسی نداریم. این تنها راه است که می توان گفت انصاف و عدالت این است که هرکس طبق قانون به مردم صدمه می زند باید مجازات شود و خسارت وارده جبران شود. الان نیروی ما به کارخانه های زیان ده مثل خودروسازان نمی رسد، به ساختارهایی که ضررهای میلیاردی به مردم وارد کرده و تورم بالای ۵۰ درصد را به مردم تحمیل کرده اند، نمی رسد. او را تحریک کنید، مجازات کنید و قدرت قانون را به او نشان دهید. اما اگر بخواهیم قوت قانون را به این فرد نشان دهیم، نه برای اقتصاد ملی و نه برای اخلاق عمومی سود چندانی نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا